Комеморативні практики в процесі соціалізації освітніх мігрантів у соціокультурному просторі сучасної України

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.056.02

Ключові слова:

освітні мігранти, соціалізація, місця пам’яті, комеморативні практики, соціально-педагогічний супровід, соціокультурний простір, соціально-педагогічна діяльність

Анотація

Розглянуто проблему використання феноменів меморіальної культури в процесі соціалізації освітніх мігрантів, які навчаються в Україні. Запропоновано соціально-педагогічний супровід як ефективний вид соціально-педагогічної діяльності, спрямований на створення сприятливих умов для успішної соціалізації освітніх мігрантів. Підкреслено особливу роль у реалізації соціально-педагогічного супроводу концепції місць пам’яті та комеморацій П. Нора. Мнемонічні місця слугують основою комеморативних практик і методологічним фундаментом у розробці методики соціально-педагогічного супроводу освітніх мігрантів. Їх важливість полягає у створенні продуктивної комунікації з представниками українського соціокультурного простору, що дозволяє освітнім мігрантам адекватно сприймати ук-раїнський соціокультурний простір, допомагає засвоїти цінності й традиції української культури.

Біографії авторів

O. M. Bilyk, Харківська державна академія культури, м. Харків

доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри мистецтвознавства, літературознавства та мовознавства

T. M. Bragina, Харківська державна академія культури, м. Харків

Харківська державна академія культури, м. Харків

Посилання

Antonova, K. V. (2012). Specific features of foreign student’s socialization in higher medical institutions of Ukraine. Bulletin of the Olexander Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical Science, 20, 91–95. [іn Ukrainian].

Gryshchenko, N. A. (2012). Features of socialization of foreign students of higher educational institutions. Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University, 5 (240), 192–196. [in Ukrainian].

Zozulia, I. E. (2012). Multicultural education of international students of higher technical educational establishments (Thesis…. Pedagogical Sciences). Vinnitsa National Technical University, Vinnitsa. [in Ukrainian].

International students in Ukraine: statistics, 2019 (2019). O. O. Shapovalova, O. M. Belik (Ed.). Kyiv. [in Ukrainian].

Matiuk, Z., Antoniv, O. (2018). Socialization of foreigners by means of Ukrainian language. Language and Society, 9, 14–20.

Mohamad, L. F. (2012). Sociocultural factors of socialization of international students (the case of universities in Zaporozhzhia) (Author’s thesis… Candidate of Sociological Sciences). Classical private university. Zaporizhzhia. [in Ukrainian].

Mudryk, A. V. (2006). Socialization of man: textbook. Higher student allowance training routine. Moscow: Academy. [in Russian].

Nora, P. (1999). France-memory. St. Petersburg: S.-Petersburg Publishing House. Univ. [in Russian].

Assmann, J., Hölsche, J. (1988). Kolleltives Gedächtnis und kulturelle Identität. Kultur und Gedächtnis. Frankfurt a.М.: Suhrkamp, 9–19. [іn Deutsch].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-19

Номер

Розділ

Теорія та історія соціальних комунікацій