Інтелігенція і влада в часи Української Революції 1917–1921 рр.: історіографія за окремими сферами культури

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.054.14

Ключові слова:

українська культура, різні верстви старої інтелігенції, Українська революція 1917–1921 рр., історіографічний аспект, трансформація поглядів різних верств інтелігенції

Анотація

Аналізуються джерела та література, у яких, окрім іншого, йдеться і про трансформацію поглядів різних верств старої інтелігенції в процесі її взаємин з різними владами під час Української революції 1917–1921 рр. Водночас основна увага приділяється характеристиці літератури щодо диверсифікації поглядів різних верств старої інтелігенції під час її взаємин з радянським режимом, який остаточно окупував Україну і який потім диктував науковцям свої ідеологію і позицію взаємин зі старою інтелігенцією.

Біографія автора

V. M. Sheyko, Харківська державна академія культури, м. Харків

доктор історичних наук, професор, дійсний член Національної академії мистецтв України, заслужений діяч мистецтв України, ректор

Посилання

Balytska, O. (1995). As you give, you receive: the educational activities of the Ukrainian intelligentsia (March 1917 — April 1918). Ukrainska kultura, 2, 30–32.

Hutianskyi, S. K. (1961). From the history of the struggle for teaching staff in Ukraine (1919-1920). Ukrainskyi istorychnyi zhurnal, 4, 82–87.

Demianenko, N. (1999). The specific character of the development of general pedagogical teacher training during the national liberation struggle of the Ukrainian people (1917-1920). Ridna shkola, 3, 71–73.

Zubalii, O. D. (1998). Educational activities in Ukraine during the period of national-state revival (1917-1920). Ukrainskyi istorychnyi zhurnal, 3, 12–23.

Kisterska, L. D. (1991). The scientific intelligentsia of Ukraine during the revolutionary era (1917-1920). Visnyk Akademii nauk Ukrainy, 10, 71–79.

Ostashko, T. S. (1998). From the history of literary and artistic life in Ukraine at the time of the Central Rada. Ukrainskyi istorychnyi zhurnal, 3, 24–38.

Papakin, H. (2018, 16–17 November). The idea, the time of which has come: Pavlo Skoropadskyi and the Ukrainian Academy of Sciences. Den, p. 21.

Poroshenko, P. O. (2017, 18 March). Courage creates victory, unity creates the undefeated people: the President’s appeal to the Ukrainian people on the occasion of the 100th anniversary of the events of the Ukrainian Revolution of 1917-1921. Uriadovyi kurier, p. 2.

On the commemoration of memorable dates and anniversaries in 2017: from the decree of the Verkhovna Rada of Ukraine (2017, March 4). Holos Ukrainy, p. 1.

Riappo, Ya. (1922). Enlightenment in Ukraine during the years of the revolution. Put prosveshchenyia, 6, 1–32.

Serhiichuk, V. (2017, 17 March). The Central Rada represented the eternal aspirations of our people for sovereignty. Holos Ukrainy, p. 1.

Terletskyi, V. M. (1969). Academy of Sciences of the Ukrainian SSR, 1919-1969: short historical essay; [Acad. of Sciences of USSR]. Kyiv : Naukova dumka. 295 p.

USE: Universalnyi slovnyk-entsyklopediia (2003). M. Popovych (Chairman of the Edit. Board). (the 3rd revised edition). Kyiv : Vseuvyto: Novyi druk. 1414 p.

Khramov, Yu. O. (1998). Foundation of the Ukrainian Academy of Sciences and its organizational development (1918-1928). Nauka ta naukoznavstvo, 3, pp. 17–29.

Yas, A. (2018, 10–16 November). The Ukrainian Academy. 1918. Zerkalo nedely, pp. 1, 10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-02

Номер

Розділ

Прикладні соціокомунікаційні технології