DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5333.054.12

Соціальна реклама як сфера інтересів українських науковців

V. O. Osaula

Анотація


Визначено та проаналізовано дисертаційні праці українських науковців, котрі концептуалізують уявлення про рекламу як про соціокомунікативний феномен. Дослідницькі розвідки систематизовано за галузями знань та основною тематикою наукового пошуку. Констатовано, що в українському науковому просторі бракує досліджень, присвячених рекламі, а соціальна реклама нині перебуває поза дослідницькою увагою. Це зумовлює важливість і перспективність подальших досліджень цієї теми, зокрема в межах і за допомогою методологічного інструментарію науки соціальних комунікацій.


Ключові слова


наукові дослідження; реклама; соціальна реклама; дисертаційні праці; соціальні комунікації

Повний текст:

PDF

Посилання


Vasiliev, L. A. (2005). Socio-philosophical conceptualization of advertising (Author’s dissertation ... Candidate of philosophical sciences: 09.00.03). Kharkiv University of Air Forces. Kharkiv. [In Ukrainian].

Granadzer, G. B. (2007). Political advertising as a means of development of communicative discourse (Author’s dissertation, candidate of social sciences: 22.00.04). Kyiv National Taras Shevchenko University. Kyiv. [In Ukrainian].

Demchenko, M. V. (2011). Advertisement as a factor of democratic transformations in the political process of modern Ukraine. (Author’s dissertation ... Candidate of Political Science: 23.00.02). Oles Honchar Dnipro National University . Dnipropetrovsk. [In Ukrainian].

Kushnarev, V. V. (2010). Tourist advertising in the socio-cultural space of modern Ukraine (Author’s dissertation ... Candidate of Cultural Studies: 26.00.01). Kyiv National University of Culture and Arts. Kyiv. [In Ukrainian].

Lysytsa, N. M. (1999). Advertising as a social institution (Author’s dissertation ... Dr. Sociological Science .: 22.00.03). University of Internal Affairs. Kharkiv. [In Ukrainian].

Lutsenko, K. V. (2006). Political advertising as image technology in the system of communication and marketing (Author’s thesis for the candidate of political sciences: 23.00.02). Yurii Fedkovych Chernivtsi National University . Chernivtsi. [In Ukrainian].

Lyutko, N. V. (2008). Political advertising in electoral technologies: axiological-normative dimensions and principles (Author’s dissertation, candidate of political science, 23.00.02). Ivan Franko National University of Lviv . Lviv. [In Ukrainian].

Lyashchenko, A. V. (2009). Advertising as a socio-cultural phenomenon in the system of mass communication (Author’s abstract of the thesis of the Candidate of Sciences in Social Communications: 27.00.06). Kyiv National Taras Shevchenko University, Institute of Journalism. Kyiv. [In Ukrainian].

Olenina, O. Yu. (1999). Advertising as a phenomenon of artistic culture (Author’s dissertation ... Candidate of Art criticism: 17.00.01). Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine . Kyiv. [In Ukrainian].

Sapenko, R. P. (2009). Advertising as a transcultural phenomenon (Author’s dissertation ... Dr. philosopher: 26.00.01). National Academy of Culture and Arts Management . Kyiv. [In Ukrainian].

Svatenkov, O. V. (2010). Pedagogical conditions for the protection of the rights of the child to the family by means of social advertising (Author’s abstract of the ... Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.05). Institute for Education Problems of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Kyiv. [In Ukrainian].

Soloviev, S. G. (2008). Advertising in the field of science and technology (a case study of the periodical press) (Author’s abstract of the ... Candidate of Sciences in Social Communications: 27.00.06). Kyiv National Taras Shevchenko University. Institute of Journalism. Kyiv. [In Ukrainian].

Strelkovsky, A. L. (2007). Socio-pedagogical conditions of formation of positively directed behavior of youth by means of social advertising (Author’s abstract of the candidate of pedagogical sciences: 13.00.05). National Pedagogical Dragomanov University. Kyiv. [In Ukrainian].

Udris, N. S. (2003). Advertising as a means of forming a modern way of life of the urban population of Ukraine (Author’s thesis for a candidate of social sciences: 22.00.04). V. N. Karazin Kharkiv National University. Kharkiv. [In Ukrainian].

Shovkun, I. V. (2004). Political advertising as a communication process (Author‘s dissertation for a candidate of political sciences: 23.00.024). Ivan Franko National University of Lviv. Kyiv. [In Ukrainian].

Yakovlev, N. I. (2010). Propaganda as a component of political communication (Author’s dissertation ... Candidate of Political Science: 23.00.02). Kyiv National Taras Shevchenko University. Kyiv. [In Ukrainian].




Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

ISSN 2522-1132 (Online), ISSN 2410-5333 (Print)
Адреса: 61057, м. Харків, Бурсацький узвіз, 4, к. 38а, Редакційно-видавничий відділ ХДАК. тел. +38(057)731-27-83
rvv2000k@ukr.net