Бібліотерапевтичний інструментарій сучасної публічної бібліотеки
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.054.04Ключові слова:
бібліотерапія, бібліотерапевтичний інструментарій, публічна бібліотека, книга, казкотерапія, УкраїнаАнотація
Досліджено діяльність сучасних українських бібліотечних установ щодо ефективності використання ними бібліотерапевтичного інструментарію, розглянуто сучасний бібліотерапевтичний інструментарій та його популярні напрями, проаналізовано діяльність бібліотек та проведені ними заходи, обґрунтовано основні напрями застосування бібліотерапії в обслуговуванні користувачів. Висновано, що бібліотека впевнено реалізує багатофункціональність бібліотерапії, але бібліотеки для дорослих ще не достатньо активно використовують увесь потенціал бібліотерапевтичного інструментарію та інших популярних напрямів терапії.
Посилання
Alekseyenko, V. i Loshchinina, Ya. (2008). We play a fairy tale. Moscow: Ripol Klasik. [In Russian].
Bashkirova, E. N. (2011). Bibliotherapy as a productive method to overcome fears in children. An education of pupils. 7, 54–57. [In Russian].
Bibliotherapy. (2015). Ukrainian Library Encyclopedia. Retrieved from http://ube.nplu.org/article/%D0%91%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BE%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BF%D1%96%D1%8F. [In Ukrainian].
Bibliotherapy in libraries for children. Lviv Regional Library for Children. Retrieved from http://lodb.org.ua/nashi-proekty/navchalno-biblioterapevtichnij-czentr-kovcheg/novyny-kovchega/biblioterapiya-v-bibliotekax-dlya-ditej. [In Ukrainian].
Kabachek, O. L. (2001). Bibliotherapy: tasks, approaches, methods. Moscow: BMTs. [In Russian].
Boretska, I. (2007). Bibliotherapy. Grodno: GrGU. Retrieved from http://www.twirpx.com/file/757577/ [In Russian].
Bulakh, T. D. (2008). Classification of advertising in book publishing and distribution of books. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/11890789.pdf. [In Ukrainian].
Verkhova, Yu. L. (2007). Bibliotherapy as a means of students’ personal development. Library science. 5, 71–74. [In Russian].
Dresher,Yu. N. (2007). Bibliotherapy: full course. Moscow: «Fair». [In Russian].
Dresher, Yu. N. (2009). Bibliotherapeutic activities: methodology and methods. Moscow: Libereya-Bibinform. [In Russian].
Demchuk, N. (2017). Socionics as a platform for bibliotherapeutic practices of the 21st century, Information Communication, Society (Ics-2017) 18-20 May 2017, Slavske Ukraine. Retrieved from http://www.academia.edu/33194496/Соціоніка_як_платформа_бібліотерапевтичних_практик_XXI. [In Ukrainian].
Gnezdilov, A. V. (2003). Authorial fairy tale therapy. The smoke of an old fireplace (fairy tales by Dr. Balu). Saint Petersburg: Rech. [In Russian].
Guziy, N. S. The use of the methods of bibliotherapy in solving age problems of youth. Retrieved from https://vlgr.ranepa.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=1057. [In Russian].
Kabachek, O. L. (2001). A fairy tale in the computer era. Moscow: Libereya. [In Russian].
Miller, А. М. (1974). Bibliotherapy and libraries for patients. Index of Literature. Kharkiv. [In Ukrainian].
Mikhaylova, A. Ya. (2002). Modern children and a fairy tale: the issues of a dialogue. Moscow. [In Russian].
Music therapy: treatment of body and soul (2016). SPUTNIK. Retrieved from https://sputnik-georgia.ru/reviews/20161130/234018061/Muzykoterapija-lechenie-dushi-i-tela.html. [In Russian].
Nazarenko, E. Doll therapy in aid to fairy tale therapy. Retrieved from https://www.live-and-learn.ru/catalog/article/kukloterapiya-v-pomoshch-skazkoterapii/. [In Russian].
Nazarenko, E. Graphomaniac’s Secret: Graphomania as Psychotherapy. Retrieved from https://www.live-and-learn.ru/catalog/article/sekret-grafomana-grafomaniya-kak-psikhoterapiya/. [In Russian].
Nikitina, T. Write-it-yourself or a creative method for solving problems. Retrieved from https://www.live-and-learn.ru/catalog/article/sam-sebe-pisatel-ili-tvorcheskiy-metod-resheniya-problem/?sphrase_id=44022 [In Russian].
Nohachevska, I. O. (2014). The resources of bibliotherapy in psychotherapeutic support of young people. Psychology: Reality and Perspectives, 3, 115–117. [In Ukrainian].
Propp, V. (1998). Structural and historical study of the fairy tale. Transformation of fairy tales. Commentary tale. Poetics of folklore. Moscow. [In Russian].
Rodari, G. (1990). Grammar of fantasy: An introduction to the art of inventing stories. (the 2nd ed.). Moscow: Progress. [In Russian].
Rudenko, A. (2017). Games and fairy tales that treat. Kyiv: Osnova. [In Russian].
Silchenkova, L. S. (2010). The psychology of the developing the mechanism of reading. Primary School, 7, 74–80. [In Russian].
Fairy tale therapy. Lektsii.Net. Retrieved from http://lektsii.net/1-119181.html. [In Russian].
Social scientists have identified the reasons of stress among the Ukrainians (2018). Ukrainska pravda. Retrieved from https://life.pravda.com.ua/health/2018/02/20/229098/. [In Ukrainian].
The Ukrainians are rapidly aging due to stress and lifestyle (2017). Podrobnosti-TV. Retrieved from http://podrobnosti.ua/2198396-ukrants-strmko-starjut-cherez-stres-ta-sposb-zhittja.html. [In Ukrainian].
Khyzhniak, L. O. (2013). Fairytale therapy as an effective means of developing the mental properties of junior pupils. Osvita.ua. Retrieved from http://osvita.ua/school/lessons_summary/psychology/38675/. [In Ukrainian].
Kholostova, E. I., Kononova, L. I. (2013). Technology of social work. Moscow: Dashkov and K°. [In Russian].
Khubuluri, E.I., Lisina, O. A. (2016). Bibliotherapy as a technology of sociocultural rehabilitation of the visually handicapped. Nauka-rastudent.ru, 12 (036). Retrieved from http://nauka-rastudent.ru/36/3804/. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.