Метод відбору ігрових механік для використання в навчальних гейміфікованих системах

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.51.125487

Анотація

Розглянуто базові визначення ігрових механік, запропоновані різними фахівцями. Наведено огляд публікацій, у яких досліджуються класифікація ігрових елементів, теорія і практика їх використання в електронному навчанні. Описано методи вибору ігрових механік, акцентуючи увагу на освітньому контексті. Проаналізовано результати статистичних досліджень уподобань користувачів систем онлайн-навчання. Досліджено методи відбору ігрових механік для використання в навчальних гейміфікованих системах.

Біографія автора

N. S. Kravets, Харківська державна академія культури, м. Харків

кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Werbach, K. and Hunter, D. (2015). Involve and conquer: Gaming Thinking in the Service of Business. Moscow: Man, Ivanov i Ferber. [In Russian].

Kravets, N. (2017). Stages of creating a gamified system for use in the educational process of the university. Kharkiv State Academy of Culture. Bulletin of the Kharkiv State Academy of Culture. Series: social communications, Collection of scientific works, 50, 198–206. [In Ukrainian].

Lebedeva, N. (2016, Mach 23). Gamification — an interview with the founder of «Gamification Now!». The WALL. Retrieved from http://thewallmagazine.ru. [In Russian].

Adriotis, N. (2014, May 7). Features & updates gamification survey results. TalentLMS. Retrieved from https://www.talentlms.com/blog/gamification-survey-results. [In English].

Arnab, S., Lim, T., Carvalho, M. B., Bellotti, F., Freitas, S., Louchart, S. and De Gloria, A. (2015). Mapping learning and game mechanics for serious games analysis. British Journal of Educational Technology, 46 (2), 391–411. [In English].

Bhasin, K. (2014, January 27). Gamification, Game-based Learning, Serious Games-Any Difference. Learning Solutions Magazine. [In English].

Brathwaite, B. and Schreiber, I. (2009). Challenges for game designers. USA: Nelson Education. [In English].

Bunchball, I. (2010). Gamification 101: An introduction to the use of game dynamics to influence behavior. White paper. Retrieved from http://www.bunchball.com. [In English].

Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R. and Nacke, L. (2011, September 28-30). From game design elements to gamefulness: Defining «gamification». In Proceedings of the 15th international academic MindTrek conference: Envisioning future media environments (p. 9–15). ACM. Tampere, Finland. [In English].

Maidment, P. (Ed.) (2016). Gamification and the future of education. UK: Oxford Analytica. World Government Summit. Retrieved from http://www.oxan.com. [In English].

Majumdar, A. (2016, June). 5 game elements that create effective learning games. Majumdar Arunima. Retrieved from https://elearningindustry.com. [In English].

Pappas, C. (2014). How gamification reshapes learning. Free eBook. Retrieved from https://elearningindustry.com/free-ebooks. [In English].

Pappas, C. (2016, January). 6 tips to gamify compliance online training courses. Retrieved from https://elearningindustry.com. [In English].

Piotrowski, J. T. and Krcmar, M. (2017, May). Reading with hotspots: Young children’s responses to touchscreen stories (Vol. 70, pp. 328–334). Computers in Human Behavior. [In English].

Raymer, R. (2011, September). Gamification: Using game mechanics to enhance eLearning (Vol. 2011). NY, USA: eLearn, 9, Article 3. [In English].

Schonfeld, E. (2010, August 25). SCVNGR’s secret game mechanics playdeck. TechCrunch. Retrieved from https://techcrunch.com. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-03

Номер

Розділ

Документознавство та інформаційна діяльність