DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5333.51.125482

Інструменти інтернет-маркетингу в діяльності ресторанів

S. S. Rostovtsev

Анотація


Розглядається впровадження інструментів інтернет-маркетингу в діяльності ресторанного бізнесу та їх вплив на лояльність клієнтів. Описані основні методи й особливості онлайн-діяльності ресторанів. Зазначені основні технології, які допомагають просувати послуги ресторанів до цільової аудиторії. Запропоновані різні варіанти реклами закладів ресторанного господарства в інтернеті, як платні, так і безплатні. Автор описує такі елементи цифрового маркетингу, як обслуговування веб-сайта, пошукова оптимізація, маркетинг у соціальних медіа, контекстна реклама, email-маркетинг тощо, акцентуючи на їх комплексному використанні.

Повний текст:

PDF

Посилання


Chorna, M. (2017). Formation methods of the consumer loyalty as a component of brand management of the restaurant networks. Effective economy, 4. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua. (Accessed 08 Jun 2017). [in Ukrainian].

Cornell University’s School of Hotel Administration. Retrieved from https://sha.cornell.edu/ [in English].

Gadetska, Z. (2015). The modern multimedia means to promote hotel restaurant and tourist services. Young Scientist, 2(17), 41–44 [in Ukrainian].

Kutepova, V. (2014). Internet marketing in Ukraine: problems and prospects. Management of development, 1, 47–49. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uproz_2014_1_22. [in Ukrainian].

Rasulova, A. (2015). Modern marketing communications in management of restaurant business by enterprises. Innovative Economy, 4, 215–220. [in Ukrainian].

SeoProfy. Retrieved from https://seoprofy.ua/blog/poiskovye-sistemy/dobavlyaem-sajt-v-google-maps-places [In Russian].

Shaleva, O. (2013). Applying of innovative internet technologies in the restaurant business. Trade, commerce, business. 15, 142–145. [in Ukrainian].

The restaurant’s guide to digital marketing. Retrieved from http://partners.restaurant.com/pdf%5CTheRestaurantsGuideToDigitalMarketing.pdf. [In English].

Yazina, V. (2015). Internet-marketing applying in restaurant business. Bulletin of Donbas State Engineering Academy, 1(34), 225. [in Ukrainian].

Yurchak, E. (2014). The peculiarities of the formation of customers loyalty towards the restaurant brand. Effective economy, 12. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua. [in Ukrainian].




ISSN 2522-1132 (Online), ISSN 2410-5333 (Print)
Адреса: 61057, м. Харків, Бурсацький узвіз, 4, к. 38а, Редакційно-видавничий відділ ХДАК. тел. +38(057)731-27-83
rvv2000k@ukr.net