Культура ділового спілкування автора і редактора у 20-ті рр. ХХ ст. на прикладі діяльності харківського кооперативного видавництва «Рух»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.51.125478

Анотація

Охарактеризовано ситуації, які виникали в процесі ділового спілкування партнерів у видавничому бізнесі. Окреслено комунікативну роль, функції, принципи роботи редактора у формуванні ефективного комунікативного середовища редакційно-видавничого процесу. Розглянуто процес дії авторського права у 20-ті рр. XX ст. та його дотримання в умовах новоствореної держави. Проаналізовано способи досягнення порозуміння в конфліктних ситуаціях між автором і редактором на прикладі діяльності Харківського кооперативного видавництва «РУХ».

Біографія автора

N. S. Podolyaka, Сумський державний університет, м. Суми

кандидат наук із соціальних комунікацій

Посилання

Copyright in the USSR. Retrieved from: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5_ % D0% BF% D1% 80% D0% B0% D0% B2% D0% BE [In Ukrainian].

Dukin, M. (1925). On the frontiers of editorial pencils. Pluzhanyn, 4, 18–19. [In Ukrainian].

Zhirun, O. A. (2005). Personality of the editor as a subject of the communication process. Bulletin of the National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”, 2, 66–75. [In Ukrainian].

Kostyk, Ye. P. (2006). Creation and activities of cooperative publishing houses in the Ukrainian SSR in 1922–1930 (Author’s abstract of the dissertation for the candidate of historical sciences: specialty 07.00.01). Cherkasy National University named after B. Khmelnitsky. Cherkasy [In Ukrainian].

Kyseleva, S. (2005). Ukrainian revival of the twentieth century, Ukrainianization policy and Ukrainian publishing house. Bulletin of the Book Chamber, 12, 46-49. [In Ukrainian].

Levchuk, O. M. (2003). The development of cooperative publishing in Ukraine in late 19th — the first third of the twentieth century (the case of Ukrainian cooperative publishing and bookselling company “Knyhospilka”). (Author’s abstract of the dissertation for the candidate of philological sciences specialty 10.01.08). Kyiv. National Taras Shevchenko University; Institute of Journalism. Kyiv. [In Ukrainian].

Lozinsky, A.-L. R. Author, publisher, reader — the problem of interaction in the digital era. Retrieved with http://nz.uad.lviv.ua/static/media/1-50/33.pdf [In Ukrainian].

Molotykina, V. K. (2012). Publishing in the Soviet Ukraine in the 20-30’s of the twentieth century. (Author’s dissertation of the dissertation for doctor of Historical Sciences: Specialty 07.00.01). State Higher Educational Institution “Pereyaslav-Khmelnitsky Pedagogical University named after H. S. Skovoroda” Pereyaslav-Khmelnitsky [In Ukrainian].

Palyvoda, Yu. V. (2014). The achievement of understanding and stabilization of the communication environment in the activities of the author and editor. Bulletin of the Kharkiv State Academy of Culture. Series: “Social Communications”, 42, 106–113. [In Ukrainian].

Partyko, V. (2006). General Editing: Regulatory Basis, Training Manual. Lviv: VF “Afisha”. [In Ukrainian].

Central State Archive-Museum of Literature and Art of Ukraine (CSAMLA of Ukraine), Rep. 577, entr. 1, file 1, p. 25. [In Ukrainian].

CSAMLA of Ukraine, rep. 577, entr. 1, file 1, p. 50. [In Ukrainian].

CSAMLA of Ukraine, rep. 577, entr. 1, file 3, p. 59. [In Ukrainian].

CSAMLA of Ukraine, rep. 577, entr. 1, file 20, p. 24. [In Ukrainian].

CSAMLA of Ukraine, rep. 577, entr. 1, file 20, p. 248. [In Ukrainian].

CSAMLA of Ukraine, rep. 577, entr. 1, file 2, p. 5, 5 ply. [In Ukrainian].

CSAMLA of Ukraine, rep. 577, entr. 1, file 2, p. 222. [In Ukrainian].

CSAMLA of Ukraine, rep. 577, entr. 1, file 2, p. 226. [In Ukrainian].

Yakovlev, O. V. (2009). Features of the book publishing business in Ukraine in the 20’s of the twentieth century. Manuscript and book heritage of Ukraine, 13, 355–361. Kyiv. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-03

Номер

Розділ

Журналістика та засоби масової інформації