Застосування прийомів кітчу в дизайні реклами (на прикладі робіт Дмитра Растворцева)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.52.125109

Анотація

Проаналізовано особливості кітчу як явища та специфіку його використання в рекламі. Визначено, що для кітчу характерні масовість, копіювання зразків елітарної культури, практичність, сентиментальність. У рекламі кітч має прагматичну мету, допомагає створити оригінальний образ, полегшити ідентифікацію товару чи послуги реципієнтом завдяки їх емоціоналізації та «заграванню» з потребами й бажаннями аудиторії. На прикладі рекламних постерів сумського дизайнера Дмитра Растворцева досліджено прийоми кітчу (стилістична надмірність, висміювання радянської естетики, античні, біблійні та нацистські мотиви, використання інтернет-мемів, апелювання до актуальних соціально значущих тем).

Біографії авторів

O. M. Yevtushenko, Сумський державний університет, м. Суми

кандидат наук із соціальних комунікацій, викладач

D. О. Zhydkova, Сумський державний університет, м. Суми

студент

Посилання

Adorno, T. V. (2001). Aesthetic theory. Moscow: Republic. [In Russian].

Baudrillard, J. (2006). Kitsch. In J. Baudrillard, The Consumer Society: Myths and Structures (pp. 144-146). Moscow: Cultural Revolution. [In Russian].

Varakina, G. V. (2014a). Kitsch in Contemporary Art, Proceedings of the VIII International Scientific and Practical Conference “Science and Education in the 21st Century”. Ryazan: Modern Technical Institute, 137-141. [In Russian].

Varakina, G. V. (2014b). Kitsch as a norm of modern culture. Culture and civilization, 2, 10-19. Retrieved from http://publishing-vak.ru/file/archive-culture-2014-5/1-varakina.pdf. [In Russian].

Glushko, V. P. (2004). Dictionary of foreign socio-cultural terms for the course “Culturology”. Sumy: Shostka Institute of Sumy State University. Retrieved from http://edocs.sumdu.edu.ua/documents/369/file2read.pdf. [in Ukrainian].

Greenberg, C. (2005) Avant-Garde and Kitsch. Artistic journal, 60. Retrieved from http://xz.gif.ru/numbers/60/avangard-i-kitch. [In Russian].

Gusakov, A. (2014). Such vulgarity: how the kitsch became a phenomenon of mass culture. Platforma. Retrieved from http://bers.platfor.ma/kitch. [In Russian].

Lebedev, N. A. (2013). The language of the kitsch in graphic design. Knowledge. Understanding Skill, 2, 275–279. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/yazyk-kicha-v-graficheskom-dizayne. [In Russian].

Melnyk, M. T. (2010). Specificity of kitsch manifestation in fashion sphere. Bulletin of KNUC&A. Art studies, 23. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Vknukim_myst / 2010_23 / 18.pdf. [in Ukrainian].

Mukha, O. (2013). Kitsch: semantic transformations of the concept in the 20–21st century. Scientific notes [of The National University of Ostroh Academy]. Series: Philosophy, 12, 250-261. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoafs _2013_12_26. [in Ukrainian].

Ovchinnikova, R. Yu. (2006). Kitsch in graphic design. Omsk Scientific Bulletin, 103–106. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/kich-v-graficheskom-dizayne. [In Russian].

Polyakov, A. F. (2011). Kitsch transformation in time and space. Bulletin of the Buryat State University, 6, 230-237. Retrieved from http://cyberleninka.ru/article/n/transformatsiya-kitcha-vo-vremeni-i-prostranstve. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-03

Номер

Розділ

Журналістика та засоби масової інформації