DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5333.52.125109

Застосування прийомів кітчу в дизайні реклами (на прикладі робіт Дмитра Растворцева)

O. M. Yevtushenko, D. О. Zhydkova

Анотація


Проаналізовано особливості кітчу як явища та специфіку його використання в рекламі. Визначено, що для кітчу характерні масовість, копіювання зразків елітарної культури, практичність, сентиментальність. У рекламі кітч має прагматичну мету, допомагає створити оригінальний образ, полегшити ідентифікацію товару чи послуги реципієнтом завдяки їх емоціоналізації та «заграванню» з потребами й бажаннями аудиторії. На прикладі рекламних постерів сумського дизайнера Дмитра Растворцева досліджено прийоми кітчу (стилістична надмірність, висміювання радянської естетики, античні, біблійні та нацистські мотиви, використання інтернет-мемів, апелювання до актуальних соціально значущих тем).

Повний текст:

PDF

Посилання


Adorno, T. V. (2001). Aesthetic theory. Moscow: Republic. [In Russian].

Baudrillard, J. (2006). Kitsch. In J. Baudrillard, The Consumer Society: Myths and Structures (pp. 144-146). Moscow: Cultural Revolution. [In Russian].

Varakina, G. V. (2014a). Kitsch in Contemporary Art, Proceedings of the VIII International Scientific and Practical Conference “Science and Education in the 21st Century”. Ryazan: Modern Technical Institute, 137-141. [In Russian].

Varakina, G. V. (2014b). Kitsch as a norm of modern culture. Culture and civilization, 2, 10-19. Retrieved from http://publishing-vak.ru/file/archive-culture-2014-5/1-varakina.pdf. [In Russian].

Glushko, V. P. (2004). Dictionary of foreign socio-cultural terms for the course “Culturology”. Sumy: Shostka Institute of Sumy State University. Retrieved from http://edocs.sumdu.edu.ua/documents/369/file2read.pdf. [in Ukrainian].

Greenberg, C. (2005) Avant-Garde and Kitsch. Artistic journal, 60. Retrieved from http://xz.gif.ru/numbers/60/avangard-i-kitch. [In Russian].

Gusakov, A. (2014). Such vulgarity: how the kitsch became a phenomenon of mass culture. Platforma. Retrieved from http://bers.platfor.ma/kitch. [In Russian].

Lebedev, N. A. (2013). The language of the kitsch in graphic design. Knowledge. Understanding Skill, 2, 275–279. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/yazyk-kicha-v-graficheskom-dizayne. [In Russian].

Melnyk, M. T. (2010). Specificity of kitsch manifestation in fashion sphere. Bulletin of KNUC&A. Art studies, 23. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Vknukim_myst / 2010_23 / 18.pdf. [in Ukrainian].

Mukha, O. (2013). Kitsch: semantic transformations of the concept in the 20–21st century. Scientific notes [of The National University of Ostroh Academy]. Series: Philosophy, 12, 250-261. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoafs _2013_12_26. [in Ukrainian].

Ovchinnikova, R. Yu. (2006). Kitsch in graphic design. Omsk Scientific Bulletin, 103–106. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/kich-v-graficheskom-dizayne. [In Russian].

Polyakov, A. F. (2011). Kitsch transformation in time and space. Bulletin of the Buryat State University, 6, 230-237. Retrieved from http://cyberleninka.ru/article/n/transformatsiya-kitcha-vo-vremeni-i-prostranstve. [In Russian].




ISSN 2522-1132 (Online), ISSN 2410-5333 (Print)
Адреса: 61057, м. Харків, Бурсацький узвіз, 4, к. 38а, Редакційно-видавничий відділ ХДАК. тел. +38(057)731-27-83
rvv2000k@ukr.net