Застосування прийомів кітчу в дизайні реклами (на прикладі робіт Дмитра Растворцева)
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.52.125109Анотація
Проаналізовано особливості кітчу як явища та специфіку його використання в рекламі. Визначено, що для кітчу характерні масовість, копіювання зразків елітарної культури, практичність, сентиментальність. У рекламі кітч має прагматичну мету, допомагає створити оригінальний образ, полегшити ідентифікацію товару чи послуги реципієнтом завдяки їх емоціоналізації та «заграванню» з потребами й бажаннями аудиторії. На прикладі рекламних постерів сумського дизайнера Дмитра Растворцева досліджено прийоми кітчу (стилістична надмірність, висміювання радянської естетики, античні, біблійні та нацистські мотиви, використання інтернет-мемів, апелювання до актуальних соціально значущих тем).Посилання
Adorno, T. V. (2001). Aesthetic theory. Moscow: Republic. [In Russian].
Baudrillard, J. (2006). Kitsch. In J. Baudrillard, The Consumer Society: Myths and Structures (pp. 144-146). Moscow: Cultural Revolution. [In Russian].
Varakina, G. V. (2014a). Kitsch in Contemporary Art, Proceedings of the VIII International Scientific and Practical Conference “Science and Education in the 21st Century”. Ryazan: Modern Technical Institute, 137-141. [In Russian].
Varakina, G. V. (2014b). Kitsch as a norm of modern culture. Culture and civilization, 2, 10-19. Retrieved from http://publishing-vak.ru/file/archive-culture-2014-5/1-varakina.pdf. [In Russian].
Glushko, V. P. (2004). Dictionary of foreign socio-cultural terms for the course “Culturology”. Sumy: Shostka Institute of Sumy State University. Retrieved from http://edocs.sumdu.edu.ua/documents/369/file2read.pdf. [in Ukrainian].
Greenberg, C. (2005) Avant-Garde and Kitsch. Artistic journal, 60. Retrieved from http://xz.gif.ru/numbers/60/avangard-i-kitch. [In Russian].
Gusakov, A. (2014). Such vulgarity: how the kitsch became a phenomenon of mass culture. Platforma. Retrieved from http://bers.platfor.ma/kitch. [In Russian].
Lebedev, N. A. (2013). The language of the kitsch in graphic design. Knowledge. Understanding Skill, 2, 275–279. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/yazyk-kicha-v-graficheskom-dizayne. [In Russian].
Melnyk, M. T. (2010). Specificity of kitsch manifestation in fashion sphere. Bulletin of KNUC&A. Art studies, 23. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Vknukim_myst / 2010_23 / 18.pdf. [in Ukrainian].
Mukha, O. (2013). Kitsch: semantic transformations of the concept in the 20–21st century. Scientific notes [of The National University of Ostroh Academy]. Series: Philosophy, 12, 250-261. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoafs _2013_12_26. [in Ukrainian].
Ovchinnikova, R. Yu. (2006). Kitsch in graphic design. Omsk Scientific Bulletin, 103–106. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/kich-v-graficheskom-dizayne. [In Russian].
Polyakov, A. F. (2011). Kitsch transformation in time and space. Bulletin of the Buryat State University, 6, 230-237. Retrieved from http://cyberleninka.ru/article/n/transformatsiya-kitcha-vo-vremeni-i-prostranstve. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.