Публікаційна діяльність з бібліотекознавства та інформаційних наук

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.067.12

Ключові слова:

публікаційна діяльність, цифровізація освіти, диверсифікація освітніх програм, наукова інформація, програмні компетентності, програмні результати навчання, якість освіти

Анотація

Розглянуто тенденції публікаційної діяльності з освітньої тематики у сфері бібліотекознавства та інформаційних наук у наукових фахових журналах, заснованих провідними освітніми закладами й науковими інституціями України. Означено особливості темпоральності публікаційної активності з освітньої діяльності з бібліотекознавства та інформаційних наук, вивчено тематичну пріоритетність публікування, виявлено рівні публікаційної діяльності персоналій. Встановлено чітку тенденцію до зростання публікаційної діяльності з освітньої тематики протягом 2018–2023 рр. Наукові статті з організації навчального процесу зі спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», опубліковані в низці журналів, становлять вагому частку. Узагальнений показник пріоритетності публікаційної діяльності у всій вибірці наукових фахових журналів за визначені роки вказує на доволі незначну кількість статей з освітньої тематики на тлі всієї генеральної сукупності опублікованих розвідок. Аналіз публікаційної діяльності персоналій у фахових журналах з бібліотекознавства та інформаційних наук свідчить про нечисленність авторів, для яких освітня тематика є вагомим напрямом наукового профілю. Для переважної більшості дослідників властива епізодичність наукових розвідок на тему навчання з бібліотечно-інформаційної діяльності.

Біографія автора

Д. М. Драпалюк, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів

аспірант, кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності

Посилання

Voskoboinykova-Huzieva, O. V., & Solonska, N. H. (2003). Library periodicals. In I. M. Dziuba, A. I. Zhukovsky, & M. G. Zheleznyak (Eds.), Encyclopedia of Modern Ukraine. Institute of Encyclopedic Research of the National Academy of Sciences of Ukraine. https://esu.com.ua/article-39817. [In Ukrainian].

Voskoboinykova-Huzieva, O. V. (2002). Library periodicals and their influence on the formation of the library profession. Bibliotechnyi visnyk, 6, 30–35. [In Ukrainian].

State Statistics Committee of Ukraine (2010). Methodology of forming a sample population of reporting units in the structural survey of small enterprises: Order of 29.12.2010. № 536. https://ukrstat.gov.ua/metod_polog/metod_doc/2010/536/metod.htm. [In Ukrainian].

IAS “Scientific Periodicals of Ukraine” (2024). Register of scientific professional publications of Ukraine. IAS “Scientific Periodicals of Ukraine”. https://nfv.ukrintei.ua/search?sortOrder=title&categorySearch[]=b&. [In Ukrainian].

Kozmenko, S., & Ostapenko, L. (2019, January 16). Publication activity as an object of evaluation of higher education and research institutions (review of the regulatory framework of Ukraine). International Compliance Index. https://jicindex.com/news/news/42-174. [In Ukrainian].

Kushnarenko N. M., & Solianyk A. A. (2023). Vectors of development of effective cooperation of educators and employers in the system of training of library specialists. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 63, 72–87. [In Ukrainian].

Markovets O. V., Kovalchuk U. R., & Kravets R. B. (2023). Information support of a tutor in higher education institutions. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 64, 143–160. [In Ukrainian].

Scientific periodicals of Ukraine (2014). Library science periodicals of Ukraine in open access. NBUV. http://nbuv.gov.ua/node/1408. [In Ukrainian].

Scientometrics in the Methodology for Evaluating the Performance of Scientific Institutions of Ukraine. (2019). Pan Bibliotekar. https://www.xn--80abaqzevto0rc.xn--j1amh/2019/08/blog-post_19.html?m=1. [In Ukrainian].

Samokhina, N. F., Kudymenko, L., & Martyniuk, O. (2020). Library professional periodicals of Ukraine in digital scientific communications. Bibliotechnyi visnyk, 1, 33–39. [In Ukrainian].

Shahaidenko, T. S. (2020). Library periodicals in the system of scientific periodicals. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences, VIII(37), I.: 223, Feb. 80-82. https://doi.org/10.31174/SEND-HS2020-223VIII37-19. [In Ukrainian].

Sheiko V. M., Kanistratenko M. M., & Kushnarenko N. (2018). Principles and priorities of scientific activity of higher educational institutions of cultural and artistic profile. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 52, 61–70. [In Ukrainian].

Petrushka, A. (2020). Methodological risks of evaluating the quality of scientific content. In V. Shedyakov and others (Eds), Theoretical and practical aspects of the development of the European Research Area. (3rd ed., pp. 92–111). Publishing House “Baltija Publishing.” https://doi.org/10.30525/978-9934-588-53-2-34. [In English].

Zhezhnych, P., Markovets, O., & Petrushka, A. (Eds). (2022). Social Communication and Infor-mation Activity in Digital Humanities. Proceedings of the 1st International Workshop on Social Communication and Information Activity in Digital Humanities (SCIA-2022): Vol-3296. https://ceur-ws.org/Vol-3296/. [In English].

Zhezhnych, P., Markovets, O., & Petrushka, A. (Eds). (2023). Social Communication and Infor-mation Activity in Digital Humanities 2023. Proceedings of the 2nd International Workshop on Social Communication and Information Activity in Digital Humanities (SCIA 2023): Vol-3608. https://ceur-ws.org/Vol-3608/. [In English].

Zhezhnych, P., Markovets, O., Petrushka, A., & Gnatyuk, S. (Eds). (2024). Social Communication and Information Activity in Digital Humanities 2024. Proceedings of the 3rd International Workshop on Social Communication and Information Activity in Digital Humanities (SCIA 2024): Vol-3851. https://ceur-ws.org/Vol-3851/. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-17

Номер

Розділ

Теоретико-методологічні засади книгознавства, бібліотекознавства та бібліографознавства