Публікаційна діяльність з бібліотекознавства та інформаційних наук
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.067.12Ключові слова:
публікаційна діяльність, цифровізація освіти, диверсифікація освітніх програм, наукова інформація, програмні компетентності, програмні результати навчання, якість освітиАнотація
Розглянуто тенденції публікаційної діяльності з освітньої тематики у сфері бібліотекознавства та інформаційних наук у наукових фахових журналах, заснованих провідними освітніми закладами й науковими інституціями України. Означено особливості темпоральності публікаційної активності з освітньої діяльності з бібліотекознавства та інформаційних наук, вивчено тематичну пріоритетність публікування, виявлено рівні публікаційної діяльності персоналій. Встановлено чітку тенденцію до зростання публікаційної діяльності з освітньої тематики протягом 2018–2023 рр. Наукові статті з організації навчального процесу зі спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», опубліковані в низці журналів, становлять вагому частку. Узагальнений показник пріоритетності публікаційної діяльності у всій вибірці наукових фахових журналів за визначені роки вказує на доволі незначну кількість статей з освітньої тематики на тлі всієї генеральної сукупності опублікованих розвідок. Аналіз публікаційної діяльності персоналій у фахових журналах з бібліотекознавства та інформаційних наук свідчить про нечисленність авторів, для яких освітня тематика є вагомим напрямом наукового профілю. Для переважної більшості дослідників властива епізодичність наукових розвідок на тему навчання з бібліотечно-інформаційної діяльності.
Посилання
Voskoboinykova-Huzieva, O. V., & Solonska, N. H. (2003). Library periodicals. In I. M. Dziuba, A. I. Zhukovsky, & M. G. Zheleznyak (Eds.), Encyclopedia of Modern Ukraine. Institute of Encyclopedic Research of the National Academy of Sciences of Ukraine. https://esu.com.ua/article-39817. [In Ukrainian].
Voskoboinykova-Huzieva, O. V. (2002). Library periodicals and their influence on the formation of the library profession. Bibliotechnyi visnyk, 6, 30–35. [In Ukrainian].
State Statistics Committee of Ukraine (2010). Methodology of forming a sample population of reporting units in the structural survey of small enterprises: Order of 29.12.2010. № 536. https://ukrstat.gov.ua/metod_polog/metod_doc/2010/536/metod.htm. [In Ukrainian].
IAS “Scientific Periodicals of Ukraine” (2024). Register of scientific professional publications of Ukraine. IAS “Scientific Periodicals of Ukraine”. https://nfv.ukrintei.ua/search?sortOrder=title&categorySearch[]=b&. [In Ukrainian].
Kozmenko, S., & Ostapenko, L. (2019, January 16). Publication activity as an object of evaluation of higher education and research institutions (review of the regulatory framework of Ukraine). International Compliance Index. https://jicindex.com/news/news/42-174. [In Ukrainian].
Kushnarenko N. M., & Solianyk A. A. (2023). Vectors of development of effective cooperation of educators and employers in the system of training of library specialists. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 63, 72–87. [In Ukrainian].
Markovets O. V., Kovalchuk U. R., & Kravets R. B. (2023). Information support of a tutor in higher education institutions. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 64, 143–160. [In Ukrainian].
Scientific periodicals of Ukraine (2014). Library science periodicals of Ukraine in open access. NBUV. http://nbuv.gov.ua/node/1408. [In Ukrainian].
Scientometrics in the Methodology for Evaluating the Performance of Scientific Institutions of Ukraine. (2019). Pan Bibliotekar. https://www.xn--80abaqzevto0rc.xn--j1amh/2019/08/blog-post_19.html?m=1. [In Ukrainian].
Samokhina, N. F., Kudymenko, L., & Martyniuk, O. (2020). Library professional periodicals of Ukraine in digital scientific communications. Bibliotechnyi visnyk, 1, 33–39. [In Ukrainian].
Shahaidenko, T. S. (2020). Library periodicals in the system of scientific periodicals. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences, VIII(37), I.: 223, Feb. 80-82. https://doi.org/10.31174/SEND-HS2020-223VIII37-19. [In Ukrainian].
Sheiko V. M., Kanistratenko M. M., & Kushnarenko N. (2018). Principles and priorities of scientific activity of higher educational institutions of cultural and artistic profile. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 52, 61–70. [In Ukrainian].
Petrushka, A. (2020). Methodological risks of evaluating the quality of scientific content. In V. Shedyakov and others (Eds), Theoretical and practical aspects of the development of the European Research Area. (3rd ed., pp. 92–111). Publishing House “Baltija Publishing.” https://doi.org/10.30525/978-9934-588-53-2-34. [In English].
Zhezhnych, P., Markovets, O., & Petrushka, A. (Eds). (2022). Social Communication and Infor-mation Activity in Digital Humanities. Proceedings of the 1st International Workshop on Social Communication and Information Activity in Digital Humanities (SCIA-2022): Vol-3296. https://ceur-ws.org/Vol-3296/. [In English].
Zhezhnych, P., Markovets, O., & Petrushka, A. (Eds). (2023). Social Communication and Infor-mation Activity in Digital Humanities 2023. Proceedings of the 2nd International Workshop on Social Communication and Information Activity in Digital Humanities (SCIA 2023): Vol-3608. https://ceur-ws.org/Vol-3608/. [In English].
Zhezhnych, P., Markovets, O., Petrushka, A., & Gnatyuk, S. (Eds). (2024). Social Communication and Information Activity in Digital Humanities 2024. Proceedings of the 3rd International Workshop on Social Communication and Information Activity in Digital Humanities (SCIA 2024): Vol-3851. https://ceur-ws.org/Vol-3851/. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.