Використання кейс-методу під час викладання дисципліни «Прикладна інформатика» для студентів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.066.12Ключові слова:
кейс-метод, метод ситуаційних вправ, інтерактивний метод, прикладна інформатика, крос-платформовий офісний пакет, LibreOffice, інформаційний фахівець, документно-інформаційна сфера, інформаційні технологіїАнотація
У статті розглядається використання кейс-методу під час викладання дисципліни «Прикладна інформатика» для студентів спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» як один із засобів для підтримання інтерактивного навчання й інтеграції здобутих знань і набутих навичок з використання інструментів крос-платформового офісного пакета LibreOffice при підготовці фахівців документно-інформаційної сфери.
Запропоновано методику використання кейс-методу у викладанні дисципліни «Прикладна інформатика» та принципи, які забезпечують інтеграцію теоретичних знань із практичною підготовкою студентів. Наведено один із прикладів розробленого кейсу. Зокрема, для визначення сприяння формуванню практичних навичок і професійних компетентностей студентів у процесі застосування кейс-методу під час вивчення дисципліни «Прикладна інформатика» здійснено порівняльну характеристику основних відмінностей між кейс-методом і лабораторними завданнями.
Посилання
Bilushchak, T. M. (2022). Applied informatics. Rastr-7. [In Ukrainian].
Demeshko, I. (2016). Application of innovative methodology in the course “Information and analytical activities”. Naukovi zapysky KDPU. Seriia: Pedahohichni nauky, 147, 57–62. https://dspace.cusu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/a4bf53ba-3cc8-41d3-9041-7795dd0b1f06/content. [In Ukrainian].
Yermolaieva, H. A. (2018). Using the case method in training future information specialists. Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii, 1 (33), 179–183. http://www.zhu.edu.ua/journal_cpu/index.php/der_sc/article/viewFile/629/593. [In Ukrainian].
Komova, M. V., Myna, Zh. V., Bilushchak, T. M., & Petrushka, A. I. (2022). Interdisciplinary integration as an element of educational quality management. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia, 2, 93–100. https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2022.263979. [In Ukrainian].
Kushnarenko, N., & Solianyk, A. (2022). Student-centered approach in training specialists in the field of document studies. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 10, 32–43. https://doi.org/10.36273/2076-9555.2022.10(315).32-43. [In Ukrainian].
Leontieva, I. V. (2019). Pedagogical case as a means of developing critical thinking in future teachers. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika, 32, 29–38. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2019.32.4.
[In Ukrainian].
Nastenko, L., & Sverdlyk, Z. (2017, May 18–21). Formation of professional competence of future specialists in document studies and information activities. Information, Communication, Society 2017: International Scientific Conference ICS-2017, Lviv, 342–343. https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/29738. [In Ukrainian].
Semko, L. (2018). Studying computer science based on a competency-based approach. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, 169, 132–136. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/713548/1/stattya%20Kropivnuzkiy%202018.pdf.
[In Ukrainian].
Sydorenko, A. (2018.). Development of forms of intensification of training of lib-rary specialists in conditions of social transformations (second half of the XX century — XXI century). Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia, 4, 35–42. https://doi.org/10.32461/2409-9805.4.2018.169976. [In Ukrainian].
Kharlamova, L. (2024). Case method in the study of computer science. In Innovatsiini tekhnolohii rozvytku osobystisno-profesiinoi kompe-tentnosti pedahohiv v umovakh pisliadyplomnoi osvity: zbirnyk naukovykh statei (pp. 184–188). http://www.soippo.edu.ua/images/Конференції_Проекти_Гранти/Конферен-ції/2024/Збірник_конференції_28_травня_2024%201%201.pdf#page=184. [In Ukrainian].
Abildinova, G., Sembayev, T., & Mukhtarkyzy, K. (2024). Enhancing computer science education: student insights on active learning and digital integration. World Transactions on Engineering and Technology Education, 22 (4), 299–305. http://www.wiete.com.au/journals/WTE&TE/Pages/Vol.%2022,%20No.4%20(2024)/10-Abildinova-G.pdf. [In English].
Der Ministerpräsident — Staatskanzlei. (2024, April 3). Einstieg in den Umstieg: Schleswig-Holstein setzt auf einen digital souveränen IT-Arbeitsplatz in der Landesverwaltung. https://www.schleswig-holstein.de/DE/landesregierung/ministerien-behoerden/I/Presse/PI/2024/CdS/240403_cds_it-arbeitsplatz.html. [In German].
Saunders, M. (2024, April 4). German state moving 30,000 PCs to LibreOffice. LibreOffice. https://blog.documentfoundation.org/blog/2024/04/04/german-state-moving-30000-pcs-to-libreoffice/. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.