Використання кейс-методу під час викладання дисципліни «Прикладна інформатика» для студентів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.066.12

Ключові слова:

кейс-метод, метод ситуаційних вправ, інтерактивний метод, прикладна інформатика, крос-платформовий офісний пакет, LibreOffice, інформаційний фахівець, документно-інформаційна сфера, інформаційні технології

Анотація

У статті розглядається використання кейс-методу під час викладання дисципліни «Прикладна інформатика» для студентів спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» як один із засобів для підтримання інтерактивного навчання й інтеграції здобутих знань і набутих навичок з використання інструментів крос-платформового офісного пакета LibreOffice при підготовці фахівців документно-інформаційної сфери.

Запропоновано методику використання кейс-методу у викладанні дисципліни «Прикладна інформатика» та принципи, які забезпечують інтеграцію теоретичних знань із практичною підготовкою студентів. Наведено один із прикладів розробленого кейсу. Зокрема, для визначення сприяння формуванню практичних навичок і професійних компетентностей студентів у процесі застосування кейс-методу під час вивчення дисципліни «Прикладна інформатика» здійснено порівняльну характеристику основних відмінностей між кейс-методом і лабораторними завданнями.

Біографія автора

Т. М. Білущак, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів

кандидат історичних наук, доцент, кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності

Посилання

Bilushchak, T. M. (2022). Applied informatics. Rastr-7. [In Ukrainian].

Demeshko, I. (2016). Application of innovative methodology in the course “Information and analytical activities”. Naukovi zapysky KDPU. Seriia: Pedahohichni nauky, 147, 57–62. https://dspace.cusu.edu.ua/server/api/­core/bitstreams/a4bf53ba-3cc8-41d3-9041-7795dd0b1f06/content. [In Ukrainian].

Yermolaieva, H. A. (2018). Using the case method in training future information specialists. Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii, 1 (33), 179–183. http://www.zhu.edu.ua/journal_cpu/index.­php/der_sc/article/viewFile/629/593. [In Ukrainian].

Komova, M. V., Myna, Zh. V., Bilushchak, T. M., & Petrushka, A. I. (2022). Interdisciplinary integration as an element of educational quality management. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia, 2, 93–100. https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2022.263979. [In Ukrainian].

Kushnarenko, N., & Solianyk, A. (2022). Student-centered approach in training specialists in the field of document studies. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 10, 32–43. https://doi.org/10.36273/2076-9555.2022.10(315).32-43. [In Ukrainian].

Leontieva, I. V. (2019). Pedagogical case as a means of developing critical thinking in future teachers. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika, 32, 29–38. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2019.32.4.

[In Ukrainian].

Nastenko, L., & Sverdlyk, Z. (2017, May 18–21). Formation of professional competence of future specialists in document studies and information activities. Information, Communication, Society 2017: International Scientific Conference ICS-2017, Lviv, 342–343. https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/29738. [In Ukrainian].

Semko, L. (2018). Studying computer science based on a competency-based approach. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, 169, 132–136. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/713548/1/stattya%20Kropivnuzkiy%202018.pdf.

[In Ukrainian].

Sydorenko, A. (2018.). Development of forms of intensification of training of lib-rary specialists in conditions of social transformations (second half of the XX century — XXI century). Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia, 4, 35–42. https://doi.org/10.32461/2409-9805.4.2018.169976. [In Ukrainian].

Kharlamova, L. (2024). Case method in the study of computer science. In Innovatsiini tekhnolohii rozvytku osobystisno-profesiinoi kompe-tentnosti pedahohiv v umovakh pisliadyplomnoi osvity: zbirnyk naukovykh statei (pp. 184–188). http://www.soippo.edu.ua/images/Конференції_Проекти_Гранти/Конферен-ції/2024/Збірник_конференції_28_травня_2024%201%201.pdf#page=184. [In Ukrainian].

Abildinova, G., Sembayev, T., & Mukhtarkyzy, K. (2024). Enhancing computer science education: student insights on active learning and digital integration. World Transactions on Engineering and Technology Education, 22 (4), 299–305. http://www.wiete.com.au/journals/WTE&TE/Pages/Vol.%2022,%20No.4%20(2024)/10-Abildinova-G.pdf. [In English].

Der Ministerpräsident — Staatskanzlei. (2024, April 3). Einstieg in den Umstieg: Schleswig-Holstein setzt auf einen digital souveränen IT-Arbeitsplatz in der Landesverwaltung. https://www.schleswig-holstein.de/DE/landesregierung/ministerien-behoerden/I/Presse/PI/2024/CdS/240403_cds_it-arbeitsplatz.html. [In German].

Saunders, M. (2024, April 4). German state moving 30,000 PCs to LibreOffice. LibreOffice. https://blog.documentfoundation.org/blog/2024/04/04/german-state-moving-30000-pcs-to-libreoffice/. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Номер

Розділ

Прикладні соціокомунікаційні технології