Брендинг як складова маркетингової діяльності сучасної бібліотеки: український та зарубіжний досвід
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.066.11Ключові слова:
публічні бібліотеки, бренд, імідж, маркетинг, бібліотечний маркетинг, бібліотеки України, зарубіжні бібліотекиАнотація
У статті досліджено роль брендингу як частини маркетингової діяльності українських і зарубіжних бібліотек. Висвітлено сутність поняття «бренд» та окреслено його складові. Розкрито поняття брендингу та його значення в бібліотечному маркетингу. Проведено дослідження специфіки брендингу в бібліотечній сфері України на прикладі Публічної бібліотеки ім. Лесі Українки для дорослих м. Києва та Національної бібліотеки України ім. Ярослава Мудрого. На прикладі Британської бібліотеки, Бібліотеки Конгресу та Нью-Йоркської публічної бібліотеки здійснено аналіз зарубіжного досвіду забезпечення розвитку брендингу. Висновано, що українські бібліотеки мають значний потенціал у формуванні сильного бренду, розвитку якому сприятиме: використання власних слогана та символіки, спів-праця з інфлюенсерами, створення власної лінійки фірмових товарів, яка буде тематично пов’язана з бібліотечними продуктами та послугами, упровадження програм бізнес-освіти на базі бібліотек тощо.
Посилання
Vorobiova, M. S., & Sereda, S. R. (2024). Influence marketing in libraries (on the example of the Yaroslav the Wise National Library and the Lesia Ukrainka Kyiv Public Library). Molodyi doslidnyk, (3), 11–16. https://mold.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/27 [In Ukrainian].
Hranchak, T., & Skiter, T. (2019). Internet marketing in the activities of libraries in Ukraine. Ukrainskyi zhurnal z bibliotekoznavstva ta informatsiinykh nauk, (4), 36–55. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ujlis_2019_4_5 [In Ukrainian].
Kvitko, T. (2023). Modern trends in the information and reference bibliographic work of the Lesia Ukrainka Kyiv Public Library for Adults. Bibliotechnyi forum: istoriia, teoriia i praktyka, 4, 42–45. https://lukl.kyiv.ua/wp-content/uploads/2023/01/1-42-45-%D0%9A%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BA%D0%BE.pdf [In Ukrainian].
Kovalov, A. V., & Shyian, A. V. (2013). Theoretical foundations of brand, branding and rebranding. Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualnoi vlasnosti, 1 (2), 76–80. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tpaeiv_2013_2%281%29__13 [In Ukrainian].
Koloskova, H., & Mykhailova, A. (2024). Digital communications of the modern library: key aspects. Visnyk Knyzhkovoi palaty, (2), 15–24. https://doi.org /10.36273/2076-9555.2024.2(331).15-24 [In Ukrainian].
Samokhina, Zh. (2024). The use of digital marketing tools in the activities of libraries. Bibliotechnyi visnyk, (1), 12–22. http://irbis-nbuv.gov.ua/everlib/item/er-0000000074 [In Ukrainian].
Temchur, K. O. (2019). Library brand in the system of territorial branding. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 54, 92–100. http://nbuv.gov.ua/UJRN/haksk_2019_54_11 [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.