Брендинг як складова маркетингової діяльності сучасної бібліотеки: український та зарубіжний досвід

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.066.11

Ключові слова:

публічні бібліотеки, бренд, імідж, маркетинг, бібліотечний маркетинг, бібліотеки України, зарубіжні бібліотеки

Анотація

У статті досліджено роль брендингу як частини маркетингової діяльності українських і зарубіжних бібліотек. Висвітлено сутність поняття «бренд» та окреслено його складові. Розкрито поняття брендингу та його значення в бібліотечному маркетингу. Проведено дослідження специфіки брендингу в бібліотечній сфері України на прикладі Публічної бібліотеки ім. Лесі Українки для дорослих м. Києва та Національної бібліотеки України ім. Ярослава Мудрого. На прикладі Британської бібліотеки, Бібліотеки Конгресу та Нью-Йоркської публічної бібліотеки здійснено аналіз зарубіжного досвіду забезпечення розвитку брендингу. Висновано, що українські бібліотеки мають значний потенціал у формуванні сильного бренду, розвитку якому сприятиме: використання власних слогана та символіки, спів-праця з інфлюенсерами, створення власної лінійки фірмових товарів, яка буде тематично пов’язана з бібліотечними продуктами та послугами, упровадження програм бізнес-освіти на базі бібліотек тощо.

Біографія автора

В. В. Касьян, Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

кандидат філософських наук, доцент кафедри інформаційних технологій

Посилання

Vorobiova, M. S., & Sereda, S. R. (2024). Influence marketing in libraries (on the example of the Yaroslav the Wise National Library and the Lesia Ukrainka Kyiv Public Library). Molodyi doslidnyk, (3), 11–16. https://mold.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/27 [In Ukrainian].

Hranchak, T., & Skiter, T. (2019). Internet marketing in the activities of libraries in Ukraine. Ukrainskyi zhurnal z bibliotekoznavstva ta informatsiinykh nauk, (4), 36–55. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ujlis_2019_4_5 [In Ukrainian].

Kvitko, T. (2023). Modern trends in the information and reference bibliographic work of the Lesia Ukrainka Kyiv Public Library for Adults. Bibliotechnyi forum: istoriia, teoriia i praktyka, 4, 42–45. https://lukl.kyiv.ua/wp-content/uploads/2023/01/1-42-45-%D0%9A%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BA%D0%BE.pdf [In Ukrainian].

Kovalov, A. V., & Shyian, A. V. (2013). Theoretical foundations of brand, branding and rebranding. Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualnoi vlasnosti, 1 (2), 76–80. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tpaeiv_2013_2%281%29__13 [In Ukrainian].

Koloskova, H., & Mykhailova, A. (2024). Digital communications of the modern library: key aspects. Visnyk Knyzhkovoi palaty, (2), 15–24. https://doi.org /10.36273/2076-9555.2024.2(331).15-24 [In Ukrainian].

Samokhina, Zh. (2024). The use of digital marketing tools in the activities of libraries. Bibliotechnyi visnyk, (1), 12–22. http://irbis-nbuv.gov.ua/everlib/item/er-0000000074 [In Ukrainian].

Temchur, K. O. (2019). Library brand in the system of territorial branding. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 54, 92–100. http://nbuv.gov.ua/UJRN/haksk_2019_54_11 [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Номер

Розділ

Прикладні соціокомунікаційні технології