Огляд стану використання технологій штучного інтелекту в освіті: закордонний досвід
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.066.09Ключові слова:
штучний інтелект, навчальний процес, технології, закордонний досвідАнотація
Досліджено поняття штучного інтелекту (ШІ), а також можливості його використання в навчальному процесі. Зазначено, що застосування технологій ШІ відкриває широкі можливості для персоналізації навчання, автоматизації рутинних завдань та забезпечення доступності освіти. У статті аналізується сучасний стан упровадження ШІ в освіті на основі закордонного досвіду (Китай, США, Велика Британія, Японія), виявляючи основні переваги й виклики. Зокрема, обговорюються етичні та соціальні аспекти використання ШІ, забезпечення цифрової рівності, захист персональних даних, розвиток цифрових компетенцій. У статті розглядаються успішні практики різних країн для можливості подальшої адаптації їх до українського контексту.
Посилання
Baranov, O. A. (2023). Definition of the term “artificial intelligence”. In-formatsiia i pravo, 1 (44), 32–49. https://ippi.org.ua/sites/default/files/5_28.pdf. [In Ukrainian].
Vizniuk, I., Buhlai, N., Kutsak, L., Polishchuk, A., & Kylyvnyk, V. (2021). The use of artificial intelligence in education. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Pro-fessional Training Methodology Theory Experience Problems, 59, 14–22. https://doi.org /10.31652/2412-1142-2021-59-14-22. [In Ukrainian].
Marienko, M. V., & Kovalenko, V. V. (2023). Artificial intelligence and open science in education. Fizyko-matematychna osvita, 1 (38), 48–53. https://doi.org /10.31110/2413-1571-2023-038-1-007. [In Ukrainian].
Panukhnyk, O. (2023). Artificial intelligence in the educational process and scientific research of higher education applicants: responsible lim-its of AI content. Halytskyi ekonomichnyi visnyk, 4 (84), 202–211. https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.04.202. [In Ukrainian].
European Commission (2018). Communication from the Commission to the European Parliament, the European Council, the Council, the Eu-ropean Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on Artificial Intelligence for Europe (SWD (2018) 137 fi-nal). https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=COM%3A2018%3A237%3AFIN. [In English].
Chassignol, M., Khoroshavin, A., Klimova, A., & Bilyatdinova, A. (2018). Artificial Intelligence trends in education: a narrative overview. Procedia Computer Science, 136, 16–24. [In English].
Cox, A. M. (2021). Exploring the impact of Artificial Intelligence and robots on higher education through literature-based design fictions. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 18 (1), 1–19. [In English].
Crompton, H., & Song, D. (2021). The Potential of Artificial Intelligence in Higher Education. Teaching & Learning Faculty Publications, 62, 1–4. https://doi.org/10.35575/rvucn.n62a1. [In English].
Edem Gold (2023). The History of Artificial Intelligence from the 1950s to Today. Freecodecamp. https://www.freecodecamp.org/news/the-history-of-ai/. [In English].
Global Information. (2024). Artificial Intelligence in Education Market by Component (Services, Solutions), Technology (Machine Learning, Natural Language Processing (NLP), Deployment, Application, End-use — Global Forecast 2024–2030. https://www.giiresearch.com/report/ires1434812-artificial-intelligence-education-market-by.html. [In English].
Hamaguchi, N., & Kondo, K. (2020). Applications of Artificial Intelligence to Education in Japan. International Journal of Distance Education Technologies, 18 (3), 1–16. [In English].
Holmes, W., Bialik, M., & Fadel, C. (2023). Artificial Intelligence in Edu-cation. Globethics, 47–50. https://doi.org/10.58863/20.500.12424/4276068. [In English].
Holmes, W., Porayska-Pomsta, K., Holstein, K., Sutherland, E., Baker, T., Shum, S. B., Santos, O. C., Rodrigo, M. T., Cukurova, M., Bitten-court, I. I., & Koedinger, K. R. (2021). Ethics of AI in Education: Towards a Community-Wide Framework. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 31 (4), 504–526. [In English].
Luckin, R., Holmes, W., Griffiths, M., & Forcier, L. B. (2016). Intelligence Unleashed: An argument for AI in Education. Pearson. https://static.googleusercontent.com/media/edu.google.com/uk//pdfs/Intelligence-Unleashed-Publication.pdf. [In English].
Technavio. (2024). Artificial Intelligence (AI) Market Analysis North Amer-ica, Europe, APAC, South America, Middle East and Africa — US, China, UK, Germany, Canada — Size and Forecast 2024–2028. https://www.technavio.com/report/enterprise-ai-market-industry-analysis. [In English].
Villegas-Ch, W., Román-Cañizares, M., & Palacios-Pacheco, X. (2020). Improvement of an Online Education Model with the Integration of Machine Learning and Data Analysis in an LMS. Applied Sciences, 10 (15), 5371. [In English].
Yang, F., & Zhang, S. (2019). The application of artificial intelligence in education in China. In N. Streitz & S. Konomi (Eds.), Distributed, Ambient and Pervasive Interactions. HCII 2019,11587, 24–33. [In English].
Zawacki-Richter, O., Marín, V. I., Bond, M., & Gouverneur, F. (2019). Systematic review of research on artificial intelligence applications in higher education — where are the educators? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 16 (39), 1–27. https://doi.org/10.1186/s41239-019-0171-0. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.