Інформаційне забезпечення тьютора в закладах вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.064.11Ключові слова:
тьюторство, тьютор, адаптація студентів, інформаційний ресурс, інформаційний онлайн-асистентАнотація
Розглянуто інформаційне забезпечення тьютора для сприяння адаптації студентів у закладах вищої освіти (ЗВО). Означено основні засади тьюторства, зокрема акцентовано, що воно є сучасним освітнім трендом, який активно починає впроваджуватися у ЗВО України. Його основна мета спрямована на вдосконалення студента, розвиток його практичних навичок та вмінь, виховання самостійності студента. Акцентовано, що тьютор повинен бути наставником та другом для свого підопічного, допомагати студентові знайти своє призначення, супроводжувати його від початку вступу й до закінчення навчання в університеті. Подано інформаційну модель, функціональну модель, що демонструє, як організована робота тьютора та напрями його роботи, організацію системи тьюторства, яка спрямовується для формування рекомендацій для студентів у навчальній, науковій, творчій та громадській діяльності. Означено, що інформаційне забезпечення тьютора вкрай необхідне для його ефективної та успішної роботи.
Посилання
Alokhin, M. M. (2020). Theory and practice of tutoring support for the social development of junior schoolchildren in private educational institutions. Visnyk Universytetu imeni Alfreda Nobelia. Pedahohika i psykholohiia, 1, 8–17. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vduep_2020_1_2. [In Ukrainian].
Boiko, A. M., & Demianenko, N. M. (2018). Tutoring as a model of teacher-student partnership. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu, 1 (7), 18–22. [In Ukrainian].
Boiko, A. M. (2011). Tutor — a qualitatively higher pedagogical position and a new space of spiritual and moral interaction. Pedahohichni nauky: сollection of scientific works, 4–10. http://nbuv.gov.ua/UJRN/pena_2011_2_4. [In Ukrainian].
Verkhovna Rada Ukrainy. (2015). The Law of Ukraine “On Scientific and Scientific-Technical Activity” of November 26, 2015, No. 848-VIII. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text. [In Ukrainian].
Verkhovna Rada Ukrainy. (2017). The Law of Ukraine “On Education” of September 5, 2017, No. 2145-VIII. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text. [In Ukrainian].
Verkhovna Rada Ukrainy. (2022). The Law of Ukraine “On Higher Education” of October 27, 2022 No. 1556-VII. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text. [In Ukrainian].
Verkhovna Rada of Ukraine. (2022). The Law of Ukraine “On the National Informatization Program” of January 01, 2022, No. 74/98-VR. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/74/98-%D0%B2%D1%80#Text. [In Ukrainian].
Demianenko, N. M. (2016). Tutoring in higher education: from conceptualization to im-plementation. Osvita, 13–14, 6. [In Ukrainian].
Kukharenko, V. M. (2019). Tutor of distance and mixed-mode learning: a textbook for masters and postgraduate students of higher education institutions. Milenium. [In Ukrainian].
Lytvynenko, T. A. (2012). Individualization in the educational process: ways of tutoring in private educational institutions. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii, 50, 165–172. [In Ukrainian].
Markovets, O. V., & Kovalchuk, U. R. (2022). Information support of the tutor’s activity in higher education institutions. 80-a Studentska naukovo-tekhnichna konferentsiia: collection of abstracts. Section “Information, Library and Archival Affairs”, 18–20. [In Ukrainian].
Markovets, O. V., & Kovalchuk, U. R. (2022). Features of the work of a tutor in wartime. Informatsiia, komunikatsiia, suspilstvo 2022: Proceedings of the 11th International Scientific Conference ICS-2022 (Lviv, May 19–21, 2022), 123–124. [In Ukrainian].
Markovets, O., Kovalchuk, U., & Klynina, T. (2021). Information support for the adaptation of 1st year students to study in higher education institutions (on the example of Lviv Polytechnic National University). Naukovyi zhurnal “Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia”, 4. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.