Інформаційне забезпечення тьютора в закладах вищої освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.064.11

Ключові слова:

тьюторство, тьютор, адаптація студентів, інформаційний ресурс, інформаційний онлайн-асистент

Анотація

Розглянуто інформаційне забезпечення тьютора для сприяння адаптації студентів у закладах вищої освіти (ЗВО). Означено основні засади тьюторства, зокрема акцентовано, що воно є сучасним освітнім трендом, який активно починає впроваджуватися у ЗВО України. Його основна мета спрямована на вдосконалення студента, розвиток його практичних навичок та вмінь, виховання самостійності студента. Акцентовано, що тьютор повинен бути наставником та другом для свого підопічного, допомагати студентові знайти своє призначення, супроводжувати його від початку вступу й до закінчення навчання в університеті. Подано інформаційну модель, функціональну модель, що демонструє, як організована робота тьютора та напрями його роботи, організацію системи тьюторства, яка спрямовується для формування рекомендацій для студентів у навчальній, науковій, творчій та громадській діяльності. Означено, що інформаційне забезпечення тьютора вкрай необхідне для його ефективної та успішної роботи.

Біографії авторів

О. В. Марковець, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів

доцент, к.т.н., завідувач кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності

У. Р. Ковальчук, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів

магістр спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» 

Р. Б. Кравець, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів

доцент, к.т.н., доцент кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності

Посилання

Alokhin, M. M. (2020). Theory and practice of tutoring support for the social development of junior schoolchildren in private educational institutions. Visnyk Universytetu imeni Alfreda Nobelia. Pedahohika i psykholohiia, 1, 8–17. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vduep_2020_1_2. [In Ukrainian].

Boiko, A. M., & Demianenko, N. M. (2018). Tutoring as a model of teacher-student partnership. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu, 1 (7), 18–22. [In Ukrainian].

Boiko, A. M. (2011). Tutor — a qualitatively higher pedagogical position and a new space of spiritual and moral interaction. Pedahohichni nauky: сollection of scientific works, 4–10. http://nbuv.gov.ua/UJRN/pena_2011_2_4. [In Ukrainian].

Verkhovna Rada Ukrainy. (2015). The Law of Ukraine “On Scientific and Scientific-Technical Activity” of November 26, 2015, No. 848-VIII. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text. [In Ukrainian].

Verkhovna Rada Ukrainy. (2017). The Law of Ukraine “On Education” of September 5, 2017, No. 2145-VIII. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text. [In Ukrainian].

Verkhovna Rada Ukrainy. (2022). The Law of Ukraine “On Higher Education” of October 27, 2022 No. 1556-VII. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text. [In Ukrainian].

Verkhovna Rada of Ukraine. (2022). The Law of Ukraine “On the National Informatization Program” of January 01, 2022, No. 74/98-VR. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/74/98-%D0%B2%D1%80#Text. [In Ukrainian].

Demianenko, N. M. (2016). Tutoring in higher education: from conceptualization to im-plementation. Osvita, 13–14, 6. [In Ukrainian].

Kukharenko, V. M. (2019). Tutor of distance and mixed-mode learning: a textbook for masters and postgraduate students of higher education institutions. Milenium. [In Ukrainian].

Lytvynenko, T. A. (2012). Individualization in the educational process: ways of tutoring in private educational institutions. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii, 50, 165–172. [In Ukrainian].

Markovets, O. V., & Kovalchuk, U. R. (2022). Information support of the tutor’s activity in higher education institutions. 80-a Studentska naukovo-tekhnichna konferentsiia: collection of abstracts. Section “Information, Library and Archival Affairs”, 18–20. [In Ukrainian].

Markovets, O. V., & Kovalchuk, U. R. (2022). Features of the work of a tutor in wartime. Informatsiia, komunikatsiia, suspilstvo 2022: Proceedings of the 11th International Scientific Conference ICS-2022 (Lviv, May 19–21, 2022), 123–124. [In Ukrainian].

Markovets, O., Kovalchuk, U., & Klynina, T. (2021). Information support for the adaptation of 1st year students to study in higher education institutions (on the example of Lviv Polytechnic National University). Naukovyi zhurnal “Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia”, 4. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-26

Номер

Розділ

Прикладні соціокомунікаційні технології