Крос-медійна платформа як засіб популяризації культурної спадщини української діаспори в умовах становлення цифрового суспільства
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.064.09Ключові слова:
крос-медійна платформа, віртуальна виставка, соціальні мережі, культурна спадщина, українська діаспора, інформаційно-комунікаційні технології, цифрове суспільствоАнотація
Розкрито етапи реалізації та вміст крос-медійної платформи як засобу популяризації культурної спадщини української діаспори. Підкреслено, що цей проєкт у вигляді крос-медійної платформи розрахований як допоміжний ресурс у пізнанні, вивченні культурної спадщини української діаспори. Доведено, що крос-медійна платформа — це той спосіб комунікації, який передбачає діалог з аудиторією завдяки використанню мультимедіа та різних майданчиків для спілкування. Зазначено, що в умовах російського повномасштабного вторгнення та військової агресії на території України зростає потреба у відновленні історичної пам’яті, формуванні національної свідомості та вивченні історії життя українців, які мешкали в країнах світу, їх суспільної діяльності, надбань у галузі науки, культури, мистецтва, літератури та освіти.
Посилання
Bilovus, L. (2017). Websites of Ukrainian-language periodicals in the United States as a source of research on the activities of the Ukrainian diaspora in preserving national identity. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Ser. Istoriia, 2, 3, 58–66. [In Ukrainian].
Bilushchak, T., & Vintoniv, H. (2020). Formation of the information and communication space of the Ukrainian diaspora in Canada. In Kanadoznavstvo: sotsialni ta osvitni vizii: a collective monograph in 2 books (Book 1, pp. 56–71). Vezha-Druk. [In Ukrainian].
Vintoniv, H. (2011). Ukrainian documentary heritage in Canada: representation on the Internet. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia, 2, 35–44. [In Ukrainian].
Zhenchenko, M. (2013). The concepts of “multimedia”, “cross-media”, “transmedia” in the scientific discourse of the digital age. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, 52, 72–75. [In Ukrainian].
Zhenchenko, M. (2016). Multimedia, convergent or cross-media editing: Correlation of concepts in the scientific discourse of the digital age. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences, 16, 95, 87–91. [In Ukrainian].
Kalakura, J. (2006). The contribution of diaspora historians to the enrichment of national traditions of Ukrainian historiography. Ukraintsi: svitova natsiia pered vyklykamy XXI stolittia: Collection of conference papers (January 20–21, 2005), 38–54. Smoloskyp. [In Ukrainian].
Karas, G. (2020). Methodology of transdisciplinary integration of open educational resources in the study of the artistic culture of the Ukrainian diaspora. In M. P. Pantiuk (Chief Ed.), Aktualni pytannia humanitarnykh nauk: Interuniversity Collection of Scientific Papers of Young Scientists of Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University (28, Vol. 5, pp. 102–108). Publishing house “Helvetyka”. [In Ukrainian].
Kirilova, O., & Proshchenko, V. (2018). Approaches to the definition of “cross-media”. Masova komunikatsiia u hlobalnomu ta natsionalnomu vymirakh, 9, 97–104. [In Ukrainian].
Kondrashevska, Y. (2015). National and cultural achievements of Ukrainians in Canada. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia: Istorychni nauky, 23, 204–208. [In Ukrainian].
Kretsu I., Guzun M., & Vasylik L. (2015). Textbook of cross-media. Schiller Publishing You-se, Sibіu. [In Ukrainian].
Matiash, I. (2007). Archival and Manuscript Ukrainian Studies in Canada. Ukrainskyi arkheohrafichnyi shchorichnyk, 12, 37–82. [In Ukrainian].
Nechytailo, A. (2014). The role of the diaspora in the formation of national memory in the global information society. Stratehichni priorytety, 2 (31), 79–87. [In Ukrainian].
Palienko, M. (2008). Archival centers of Ukrainian emigration (creation, functioning, fate of documentary collections). Tempora. [In Ukrainian].
Sarmina, G. (2016). The Special Role of Digital Innovations in the Development and Construction of Cross-Media. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, 3 (64), 23–29. [In Ukrainian].
Sarmina, G. (2016). The process of digitalization as a prerequisite for the emergence of cross-media. In V. Rizun (Ed.), Perspektyvni napriamky doslidzhennia ukrainskoho mediinoho kontentu: fundamentalni ta prykladni aspekty: materials of the All-Ukrainian scientific and practical conference. Taras Shevchenko National University of Kyiv (Kyiv, April 7, 2016), 131–137. Institute of Journalism of Taras Shevchenko National University of Kyiv. [In Ukrainian].
Shevchenko, H. (2019). Methodological problems of studying cross-media. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriia “Sotsialni komunikatsii”, 13, 32–39. [In Ukrainian].
Agnew, V. (2005). Diaspora, Memory, and Identity: A Search for Home. University of Toronto Press, Scholarly Publishing Division. [In English].
Pietrzak, M. (2013). Transmedia i cross-media w edukacji. 23 Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe “Człowiek — media — edukacja”. Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie (27.–28. września 2013 r.), 1–9. [In Polish].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.