Інклюзивна бібліотека як агент змін у суспільстві

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.064.06

Ключові слова:

інклюзивне суспільство, роль бібліотек у формуванні інклюзивного середовища, безбар’єрний простір, інклюзивні бібліотеки в Україні, соціальна інтеграція під час війни

Анотація

Інклюзивні бібліотеки в Україні стають ключовим агентом змін у сучасному суспільстві, особливо в умовах військового конфлікту. Стаття розкриває важливість ролі інклюзивних бібліотек у створенні інклюзивного простору для всіх громадян. Російсько-українська війна суттєво змінила соціокультурний контекст нашої держави, посиливши необхідність формування інклюзивного суспільства. Інклюзивні бібліотеки відіграють ключову роль у формуванні доступності та нормалізації ставлення до людей з інвалідністю. Результати цього дослідження вказують на те, що основні принципи інклюзивних бібліотек, зокрема доступність, рівноправ’я та соціальна інклюзія, впливають на формування доступності в суспільстві загалом. Використання коректних термінів і дефініцій щодо інвалідності є важливим для формування свідомості інклюзивного суспільства, а освіта та інформаційна доступність — ключові чинники в її забезпеченні.

Біографії авторів

Н. С. Тюркеджи, Харківська державна академія культури

аспірантка

О. Ю. Мар’їна, Харківська державна академія культури

Доцент, доктор наук із соціальних комунікацій

Посилання

Bilous, V. S., Brovchak, L. S. (2020). The role of the library in the formation of inclusive competence of future teachers: relevance, directions, experience. University library at a new stage of social communications development: materials of the V International Scientific and Practical Conference, Dnipro, Scientific and Technical Library of Dnipro National University of Railway Transport. http://conflib.diit.edu.ua/Conf_univ_Library2020/schedConf/presentations [In Ukrainian].

Gorchynska, V. (2023). Inclusion in the library. Bloh Natsionalnoi biblioteky Ukrainy im. Yaroslava Mudroho. Retrieved September 18, 2023, from https://oth.nlu.org.ua/?p=7738 [In Ukrainian].

Handbook of barrier-free accessibility. Bez barieriv: website. Retrieved September 20, 2023, from https://bf.in.ua/ [In Ukrainian].

Kolesnikova, T. O. (2023). Open Educational Resources and Open Textbooks in the Context of Strengthening the Leadership Potential of Higher Education Libraries in Acces-sibility of Knowledge. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 7, 3–15. [In Ukrainian].

Kunanets, N. E. (2013). Differentiated service for users with special needs. International scientific conference “Adaptatsiia zavdan i funktsii naukovoi biblioteky do vymoh rozvytku tsyfrovykh informatsiinykh resursiv”. http://conference.nbuv.gov.ua/report/view/id/176. [In Ukrainian].

Logvin, T. V. (2018). Inclusive space. A guide for teachers and parents. Desna Polihraf. [In Ukrainian].

Organizational and methodological principles of activity of inclusive resource centers: a study guide (2018). http://surl.li/uetm. [In Ukrainian].

In plain language about inclusive education. Ministry of Education and Science: official website. Retrieved September 17, 2023, from https://mon.gov.ua/ua/prosto-pro-inklyuzivnu-osvitu [In Ukrainian].

Work of libraries to help users with disabilities (Issue 1) (2022). Zaporizka oblasna naukova universalna biblioteka. Retrieved September 20, 2023, from http://surl.li/frzhq [In Ukrainian].

Skrypka, K. (2019). Creating an innovative inclusive educational space within the framework of a social project. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 4 (88), 329–339. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-26

Номер

Розділ

Теоретико-методологічні засади книгознавства, бібліотекознавства та бібліографознавства