Інклюзивна бібліотека як агент змін у суспільстві
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.064.06Ключові слова:
інклюзивне суспільство, роль бібліотек у формуванні інклюзивного середовища, безбар’єрний простір, інклюзивні бібліотеки в Україні, соціальна інтеграція під час війниАнотація
Інклюзивні бібліотеки в Україні стають ключовим агентом змін у сучасному суспільстві, особливо в умовах військового конфлікту. Стаття розкриває важливість ролі інклюзивних бібліотек у створенні інклюзивного простору для всіх громадян. Російсько-українська війна суттєво змінила соціокультурний контекст нашої держави, посиливши необхідність формування інклюзивного суспільства. Інклюзивні бібліотеки відіграють ключову роль у формуванні доступності та нормалізації ставлення до людей з інвалідністю. Результати цього дослідження вказують на те, що основні принципи інклюзивних бібліотек, зокрема доступність, рівноправ’я та соціальна інклюзія, впливають на формування доступності в суспільстві загалом. Використання коректних термінів і дефініцій щодо інвалідності є важливим для формування свідомості інклюзивного суспільства, а освіта та інформаційна доступність — ключові чинники в її забезпеченні.
Посилання
Bilous, V. S., Brovchak, L. S. (2020). The role of the library in the formation of inclusive competence of future teachers: relevance, directions, experience. University library at a new stage of social communications development: materials of the V International Scientific and Practical Conference, Dnipro, Scientific and Technical Library of Dnipro National University of Railway Transport. http://conflib.diit.edu.ua/Conf_univ_Library2020/schedConf/presentations [In Ukrainian].
Gorchynska, V. (2023). Inclusion in the library. Bloh Natsionalnoi biblioteky Ukrainy im. Yaroslava Mudroho. Retrieved September 18, 2023, from https://oth.nlu.org.ua/?p=7738 [In Ukrainian].
Handbook of barrier-free accessibility. Bez barieriv: website. Retrieved September 20, 2023, from https://bf.in.ua/ [In Ukrainian].
Kolesnikova, T. O. (2023). Open Educational Resources and Open Textbooks in the Context of Strengthening the Leadership Potential of Higher Education Libraries in Acces-sibility of Knowledge. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 7, 3–15. [In Ukrainian].
Kunanets, N. E. (2013). Differentiated service for users with special needs. International scientific conference “Adaptatsiia zavdan i funktsii naukovoi biblioteky do vymoh rozvytku tsyfrovykh informatsiinykh resursiv”. http://conference.nbuv.gov.ua/report/view/id/176. [In Ukrainian].
Logvin, T. V. (2018). Inclusive space. A guide for teachers and parents. Desna Polihraf. [In Ukrainian].
Organizational and methodological principles of activity of inclusive resource centers: a study guide (2018). http://surl.li/uetm. [In Ukrainian].
In plain language about inclusive education. Ministry of Education and Science: official website. Retrieved September 17, 2023, from https://mon.gov.ua/ua/prosto-pro-inklyuzivnu-osvitu [In Ukrainian].
Work of libraries to help users with disabilities (Issue 1) (2022). Zaporizka oblasna naukova universalna biblioteka. Retrieved September 20, 2023, from http://surl.li/frzhq [In Ukrainian].
Skrypka, K. (2019). Creating an innovative inclusive educational space within the framework of a social project. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 4 (88), 329–339. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.