Інноваційні вектори розвитку вищої бібліотечноінформаційної освіти Канади
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.063.06Ключові слова:
вища бібліотечна освіта, Канада, освітні програми підготовки магістра та доктора філософії, спеціальність «Бібліотекознавство та інформаційні науки», міждисциплінарна модернізація бібліотекознавчих освітніх програмАнотація
Охарактеризовано генезу та історичні етапи розвитку вищої бібліотечно-інформаційної освіти Канади, виявлено провідні університети, що пропонують здобувачам освітні програми магістра й доктора філософії в галузі бібліотечних та інформаційних наук. На прикладі найрейтинговіших університетів Канади охарактеризовано когнітивні й інституційні особливості університетської підготовки бібліотечних фахівців вищої кваліфікації. На основі компаративного аналізу змісту і структури освітніх програм підготовки магістра й доктора філософії в галузі бібліотекознавства та інформаційних наук у провідних університетах Канади виявлено історичні традиції й основні тенденції модернізації системи підготовки бібліотечно-інформаційних кадрів в умовах цифровізації глобального комунікаційного простору. Визначено основні етапи розвитку ступеневої системи підготовки бібліотечних фахівців Канади: етап генези (1904–1928 рр.), етап активного розвитку (1961–1980-ті рр.); етап міждисциплінарної інтеграції профілів освітніх програм (1995 – по цей час). Доведено, що канадська система підготовки інформаційних фахівців є однією з найкращих у світі, оскільки застосовує модель проактивного практико орієнтованого навчання, основаного на інтерактивних технологіях, високоякісних інноваційних програмах, інтегрованих у міжнародні дослідження.
Посилання
Mykhailychenko, N., & Poralo, I. (2019). Library education in Canada: the work of a librarian and the activities of libraries. Bibliotechnyi forum: istoriia, teoriia i praktyka, 2, 54–57. [In Ukrainian].
Campbell-Meier, J., & Hussey, L. (2019). Exploring Becoming, Doing, and Relating within the information professions. Journal of Librarianship and Information Science, 51, 4, 962–973. DOI: 10.1177/0961000618757298. https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85041891859&doi=10.1177%2f0961000618757298&partnerID=40&md5=13c590d2ed5dd69685983d68eb5baea1. [In English].
Dalhousie University. School of Information Management (2023). Dal. https://www.dal.ca/faculty/management/school-of-information-management/current-students-site/Courses.html. [In English].
Erickson, N., & Shamchuk, L. (2017). Paraprofessional library education in Canada: An environmental scan [La formation paraprofessionnelle en bibliothéconomie: Un portrait de la situation]. Canadian Journal of Information and Library Science, 41, 1–2, 18–41. https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85027021367&partnerID=40&md5=02955a43b163ac3291388dc5aff4679a. [In English].
iSchool of University of British Columbia (2023). Grad. https://www.grad.ubc.ca/prospective-students/graduate-degree-programs/master-of-archival-studies-library-information-studies. [In English].
Katuščáková, M., & Jasečková, G. (2019). Diffusion of KM education in LIS schools. Journal of Education for Library and Information Science, 60, 1, 83–100. DOI: 10.3138/jelis.60.1.2018-0005. https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85062645525&doi=10.3138%2fjelis.60.1.2018-0005&partnerID=40&md5=d15a69c18054203c34dce993ce77eb15. [In English].
Schniederjürge, А. (Ed.). (2007). World Guide to Library, Archive and Information Science Education: Third new and completely revised edition. K. G. Saur. [In English].
School of Information Studies McGill University (2023). Mcgill. https://www.mcgill.ca/sis/programs/mist. [In English].
University of Montreal. School of Library and Information Studies (2023). Umontreal. https://admission.umontreal.ca/programmes/maitrise-en-sciences-de-linformation/. [In English].
QS World University Rankings by Subject: Library & Information Management (2022). Topuniversities. https://www.topuniversities.com/university-rankings/university-subject-rankings/2022/library-information-management?&page=0. [In English].
PhD Program of UBC iSchool (2023). Grad. https://www.grad.ubc.ca/prospective-students/graduate-degree-programs/phd-library-archival-information-studies. [In English].
Weech, T. (2015). New career opportunities and their impact on Library and Information Science degrees, an exploratory study. BiD, 35. https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84959920814&partnerID=40&md5=d97e5ad197da0bc341a93372feaa7021. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.