Інформаційні засоби ведення війни

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.063.01

Ключові слова:

засоби масової комунікації, друк, кіно, радіо, телебачення, Інтернет, інформаційні чинники війни, масова пропаганда

Анотація

Досліджено проблему інформаційної складової війн. Висвітлено інформаційний чинник ведення війни в контексті розвитку засобів масової комунікації. Зауважено, що інформаційні засоби ведення війн з’явилися ще в стародавньому світі. Простежується, як такий первісний чинник інформаційної складової війни, як чутки, унаслідок розвитку науково-технічної революції, набув свого втілення в подальших війнах. Зазначено: виникнення друку призвело до появи пропагандистських листівок; широкого використання інформаційний чинник ведення війн набув з появою аудіовізуальних засобів масової комунікації. Висвітлюється використання документального кіно, радіо, телебачення та Інтернету в підготовці та веденні війн. Означено, що поширення інформаційного чинника ведення війн призвело до появи такого їх різновиду, як гібридні війни.

Біографії авторів

О. І. Романюк, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, м. Харків

доктор політичних наук, професор, професор кафедри міжнародних відносин, політичних наук і практичної філософії

І. П. Коваленко, Харківська державна академія культури

кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент, доцент кафедри телерепортерської майстерності

Посилання

Wolf printing house (May 05, 2017). Is the leaflet a weapon of the proletariat or a modern form of advertising?! Wolf.ua. https://wolf.ua/uk/blog/listovka--oruzhie-proletariata-ili-sovremennyy-vid-reklamy/. [In Ukrainian].

Istomin, M. (2009). A brief history of foreign broadcasting from Japan and “Radio Tokyo” — Japanese broadcasting to foreign countries during World War II. Portalostanah, 04.09. https://portalostranah.ru/view.php?id=79. [In Russian].

Istomin, M. (2011). U.S. foreign broadcasting before the Voice of America. Portalostanah, 22.02. https://portalostranah.ru/view.php?id=157. [In Russian].

Istomin, M. (2012). Voice of Russia: the history of domestic foreign broadcasting. CNews, June 1. https://www.cnews.ru/articles/golos_rossii_istoriya_otechestvennogo. [In Russian].

Istorychna pravda (November 29, 2010). Goebbels’ formula for successful television: 75% entertainment, 25% propaganda. https://www.istpravda.com.ua/digest/2010/11/29/6706/. [In Ukrainian].

Istorychna pravda (2011, March 25). 1935: Hitler’s television — variety shows and propaganda. https://www.istpravda.com.ua/videos/2011/03/22/32847/. [In Ukrainian].

Popova, T. (2017). Social networks, cyberattacks and hybrid wars. [In Ukrainian].

Pocheptsov, H. H., & Chekut, S. A. (2008). Information policy. Znannia. [In Ukrainian].

Prystai, D. (2020). How radio worked during the Second World War. Suspilne. Videonovyny. https://suspilne.media/32189-ak-pracuvalo-radio-pid-cas-drugoi-svitovoi-vijni-suspilne-videonovini/. [In Ukrainian].

Romaniuk, O. I. (2014). On the nature of the modern political regime of Russia. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Iurydychna akademiia Ukrainy im. Yaroslava Mudroho”: seriia filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia, 4, 152–159. [In Ukrainian].

Romaniuk, O. I., & Kovalenko, I. P. (2021). Audiovisual media in political activity. Visnyk knyzhkovoi palaty, 10, 17–21. [In Ukrainian].

Sharikov, A. (2007). Political radio through the prism of history. Radiozhurnalist i politika. https://studfile.net/preview/3605585/. [In Russian].

Dizard, W. P. Jr. (2004). Inventing Public Diplomacy: The Story of the U.S. Information Agency. Lynne Rienner Publishers. [In English].

Elswah, М, & Howard, P. N. (2020). “Anything that Causes Chaos”: The Organizational Behavior of Russia Today (RT). Journal of Communication, 5, 623–645. [In English].

Eu vs Disinfo (2018, January 15). Chief Editor: RT is Like “A Defence Ministry”. https://euvsdisinfo.eu/chief-editor-rt-is-like-a-defence-ministry/. [In English].

Graham, R. J. (2005). The Edit that Rewrote History. Way Back Machine. http://www.transdiffusion.org/emc/baird/tvoff/index.htm. [In English].

Nassetta, J., & Gross, K. (2020). State media warning labels can counteract the effects of foreign misinformation. Misinformation Review. https://misinforeview.hks.harvard.edu/article/state-media-warning-labels-can-counteract-the-effects-of-foreign-misinformation/. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-26

Номер

Розділ

Проблеми теорії інформації та наукової комунікації