Концепція підготовки бібліотечних фахівців Левка Биковського

Автор(и)

  • В. І. Маслак Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна https://orcid.org/0000-0002-2898-2400
  • О. М. Тур Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна https://orcid.org/0000-0002-8094-687X
  • В. В. Шабуніна Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна https://orcid.org/0000-0001-7957-3378

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.062.07

Ключові слова:

бібліотечна освіта, книгознавство, бібліографія, бібліотекознавство, Варшавська публічна бібліотека, Левко Биковський

Анотація

Розкрито зміст навчальних програм курсів з книгознавства, бібліографії та біб-ліотекознавства видатного українського книгознавця Левка Биковського, які він викладав на початку 1930-х рр. на Вищих бібліотечних курсах при Варшавській публічній бібліотеці. З’ясовано, що тематичні розділи курсу укладено за єдиним дидактичним принципом. Підкреслено, що кожний розділ містить змістовну програму курсу та ґрунтовний список літературних джерел, а також методичні рекомендації з наукової організації праці, ергономіки тощо. Змістові модулі та тематичні блоки книгознавчої, бібліотекознавчої й бібліографічної складових навчальної програми свідчать про високий рівень теоретичної, практичної підготовки польських бібліотекарів у 1930-х рр. Висловлено припущення, що оволодіння запропонованими програмами було достатнім підґрунтям для успішної професійної реалізації випускника курсів.

Біографії авторів

В. І. Маслак, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук

доктор історичних наук, професор

О. М. Тур, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук

доктор наук із соціальних комунікацій, професор

В. В. Шабуніна, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук

кандидат філологічних наук, доцент

Посилання

Bykovskyi, Levko (1933). Book science, bibliography and library science. Ukrainske Vydavnyche Tovarystvo u Varshavi. [In Ukrainian].

Butko, L. V., Maslak, V. I., Vasylenko, D. P., Sarancha, V. I., Shabunina, V. V. (2020). Image of the library: a study guide. Private company Shcherbatykh O. V. [In Ukrainian].

Vasylenko, D. P., Butko, L. V., Shabunina, V. V. (2020). Internal image of the library: components, functions, main stages of formation. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 27–33. “Helvetica” publishing house. [In Ukrainian].

Humenchuk, A. V. (2021). International requirements for the harmonization of educational programs for training specialists in the field of library and information science. Visnyk KSAC, Issue 59, 33–44. [In Ukrainian].

Zahorodnia, L. (2016). Continuing library education as an important factor in the development of the library profession: history and present. Naukovi pratsi NBUV im. V. I. Vernadskoho, Iss. 44, 171–190. [In Ukrainian].

Korzhyk, N. (2017). Professional competencies of the librarian of the XXI century. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 6, 12–15. [In Ukrainian].

Maslak, V., Butko, L., Vasylenko, D. (2018). Duality of training of specialists in the field of culture: pro at contra. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstva, Issue 3, 54–60. [In Ukrainian].

Solianyk, A. (2017). Modern trends of modernization of higher library and information education in Ukraine. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 1, 21–24. [In Ukrainian].

Modern Smart-space opens in Kozelshchyna (15.09.2022). https://poltava365.com/u-kozelshhini-vidkrivaetsya-suchasnij-smart-prostir.html. [In Ukrainian].

Osikovich, Z., Butko, L., Maslak, V., Vasylenko, D. (2020). External Image of the Мodern Library as a Strategic Task of its Management. Socio-Cultural Management Journal, 1, 137–151. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-26

Номер

Розділ

Теоретико-методологічні засади книгознавства, бібліотекознавства та бібліографознавства