Освітньо-професійна програма «Медіакомунікації та діджитал продакшн»: концептуальні підходи до підготовки фахівців за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.062.06Ключові слова:
медіакомунікації, цифрове виробництво, діджитал продакшн, бібліотечна справа, освітньо-професійна програмаАнотація
Розкрито концептуальні підходи до розроблення освітньо-професійної програми «Медіакомунікаії та діджитал продакшн», уведеної в дію зі спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Обґрунтовано зміст понять «медіакомунікації» та «діджитал продакшн» як складових бібліотечно-інформаційної діяльності. Основними вихідними положеннями актуальності й суспільної цінності освітньої програми «Медіакомунікації та діджитал продакшн» визначено цифровізацію бібліотечної справи, розширення медіасередовища сучасної бібліотеки та диверсифікацію бібліотечних цифрових продуктів і послуг. Визначено компетентності, які відповідають специфіці діяльності фахівця за спеціалізацією «Медіакомунікації та діджитал продакшн» і сутнісно доповнюють соціально-комунікативну та інформаційно-технологічну компоненти професійного спрямування спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».
Посилання
Balandina, N., & Kubko, V. (2021). Experience in designing an educational program in journalism at Odesa National Polytechnic University. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 4, 35–41. [In Ukrainian].
Davydova, I. (2014). Library as a communication system. The place and role of libraries in the formation of the national information space: Proceedings from International Scientific Conference. (Kyiv, October 21–23, 2014). conference.nbuv.gov.ua. http://conference.nbuv.gov.ua/report/view/id/312 [In Ukrainian].
Educational and professional program “Information activities and media communications” of the first (bachelor’s) level of higher education in the specialty 029 “Information, library and archival work” in the field of knowledge 02 Culture and Art. Qualification: Bachelor of Information Activities and Media Communication. National Academy of Managers of Culture and Arts. National Academy of Management Personnel of Culture and Arts. https://nakkkim.edu.ua/images/Instytuty/in_prakt_kulturolohii/K_kulturolohii_informats_kom/OPP_029_Informatsiina_diialnist_ta_mediakomunikatsii_2022.pdf [In Ukrainian].
Educational and professional program “Media Communications” of the Second (master’s) level of higher education in specialty 061 “Journalism” field of knowledge 06 Journalism. Qualification: Master of Media Communications. Ukrainian Catholic University. https://s3-eu-central-1.amazonaws.com/ucu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/10/Profil-osvitnoyi-programy-Mediakomunikatsiyi-spetsialnosti-061-ZHurnalistyka-magistr.pdf [In Ukrainian].
Educational and professional program “Media Communications” of the Second (master’s) level of higher education, specialty 061 Journalism, field of knowledge 06 Journalism. Zaporizhzhia National University. http://sites.znu.edu.ua/public_discussions/2020/12/_med__akomun__kats__yi_.pdf [In Ukrainian].
Khrushch, S. (2022). Innovative media space of the modern library: axiological guidelines of functioning. Ukrainskyi zhurnal z bibliotekoznavstva ta informatsiinykh nauk, 9, 70–78. [In Ukrainian].
Kolesnykova, T. O. (2015). Digital services of university libraries to ensure the development of science. Libraries of Ukrainian universities in the process of implementing the Law “On Higher Education” and information society”: Proceedings from Proceedings of All-Ukrainian Conference. (Ivano-Frankivsk, June 16–19, 2015). (рр. 147–160). [In Ukrainian].
Library Publishing. https://www.sciencedirect.com/topics/computer-science/library-publishing [In English].
Lobuzin, I. V. (2014). Digital complex of the modern scientific library. Reiestracia, zberighannia i obrobka danykh, 16, 2, 100–113. [In Ukrainian].
Maranchak, M. M. (2021). Reputational Internet Marketing Strategies of Public Libraries of Ukraine. [Extended abstract of Candidate’s thesis, Kyiv National University of Culture and Arts]. [In Ukrainian].
Marina, O. Ju. (2017). Libraries of Ukraine in the digital media space: theoretical and methodological principles of development. [Thesis of Doctor of Science, Kharkiv State Academy of Culture]. [In Ukrainian].
Rizun, V. (2013). Before posing a scientific problem about the special status of media communications (mass communication) in the system of social communications. Dialogh, 16, 258–267 [In Ukrainian].
Scientific library of the Kyiv National University of Culture and Arts. Digital products. Scientific Library of Kyiv National University of Culture and Arts. http://lib.knukim.edu.ua/media-produkti/. [In Ukrainian].
Sisina, L. (2021). The communicative space of the library at the beginning of the XXI century. Naukovi pratsi Natsionalnoi biblioteky Ukrainy imeni V. I. Vernadskogho, 60, 220–234. [In Ukrainian].
Standard of higher education of Ukraine: first (bachelor’s) level, field of knowledge 02 Culture and art, specialty 029 “Information, library and archival business”: approved and put into effect by the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine from 12.12.2018 No. 1378. Ministry of Education and Science of Ukraine. https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishchaosvita/zatverdzeni%20standarty/12/21/029-informatsiynabibliotechna-ta-arkhivna-sprava-bakalavr.pdf [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.