Бібліотеки України як центри національного спротиву

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.062.02

Ключові слова:

публічні бібліотеки України, російсько-українська війна, соціокультурна діяльність, інформаційна функція, рекреаційна функція, копірайтинг, сторітелінг, центр національного спротиву

Анотація

Розглянуто діяльність українських бібліотек як центрів національного спротиву та психологічної підтримки суспільства під час російської військової агресії проти України. Акцентовано на необхідності посилення інформаційної, рекреаційної та культуротворчої функцій бібліотек, диверсифікації комунікаційних засобів й інструментів їх реалізації. Представлено інноваційний погляд на зміст та організацію базових напрямів соціокультурної діяльності українських бібліотек. Наголошено на необхідності посилення інформаційного впливу на користувачів через соціальні мережі, використання комунікаційного потенціалу копірайтингу та сторітелінгу. Доведено наявність потужних можливостей і резервів формування бібліотеками навичок критичного мислення, медіаграмотності й інформаційної гігієни.

Біографія автора

Н. А. Коржик, Харківська державна академія культури

кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри цифрових комунікацій та інформаційних досліджень

Посилання

Library as a traditional social institution (2010). Osvita v Ukraini — Osvita.ua. Kultura. https://osvita.ua/vnz/reports/culture/11084/#:~:text=The%20recreational%20function%20of%20the%20library%20is%20to%20create%20work%20and%20life. [In Ukrainian].

Vylehzhanina, T. I. (2018). Transformation of the functions of public libraries in the realities of today. Bibliotechna planeta, 1, 4–5. [In Ukrainian].

Zakharova, N. (2018). Socio-communication activity of the academic library in the XXI century. Biblioteka. Knyha. Nauka. Materials of the scientific seminar (Kyiv, April 24-25, 2018), 1, 68–69. Publishing center of Kyiv National University of Culture and Arts. [In Ukrainian].

Kuzmenko, O. I., Zahumenna, V. V. (2020). Library as a socio-cultural public space: transformational changes. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia, 4, 24–31. [In Ukrainian].

Kuzmenko, O. (2020). Modern trends in the development of libraries as socio-cultural centers. Informatsiia, komunikatsiia ta upravlinnia znanniamy v hlobalizovanomu sviti. Materials of the III International Scientific Conference, May 14–16, 2020, 28–30. [In Ukrainian].

Lupika, L. (2015). Modern libraries — open space for education, communication and leisure. Bibliotechnyi forum Ukrainy, 2, 27–28. [In Ukrainian].

Matviichuk, O. E. (2016). Socio-cultural activity of libraries: terminological aspect. StattiOnline: biblioteka naukovykh statei. IT and Technology News. [In Russian].

Matviichuk, O. E. (2015). Socio-cultural activity of libraries. Ukrainian library encyclopedia. Ukrainska bibliotechna entsyklopediia. https://ube.nlu.org.ua/article/Соціокультурна%20діяльність%20бібліотек#:~:text=Socio-cultural%20activity%20of%20libraries%20-%20purposeful%20and%20consciousness%20of%20different%20social%20groups%20of%20citizens%2C. [In Ukrainian].

Nikolaienko, Y. (2019). Actual directions of socio-cultural activity of educational libraries. Naukovo-pedahohichni studii, (3). Naukovo-pedahohichni studii. http://npstudies.dnpb.gov.ua/article/view/193168. [In Ukrainian].

Sydorenko, T. (2017). Perspective directions of development of cultural and educational activities of public libraries. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia, 1, 88–92. [In Ukrainian].

Storytelling as a teaching method. (2018). Kreatyvna Mizhnarodna Dytiacha Shkola. https://www.creativeschool.com.ua/blog/storitelling-yak-metod-navchannya/ [In Ukrainian].

What Is Storytelling? National Storytelling Network. https://storynet.org/what-is-storytelling/ [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-26

Номер

Розділ

Теоретико-методологічні засади книгознавства, бібліотекознавства та бібліографознавства