Інтерактивна лекція як метод навчання в професійній підготовці майбутніх фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної справи

Автор(и)

  • О. М. Тур Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава, Україна https://orcid.org/0000-0002-2754-9963
  • Л. І. Дерев’янко Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава, Україна https://orcid.org/0000-0001-6271-6571

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.061.07

Ключові слова:

інформація, бібліотечна та архівна справа, освіта, якість підготовки кадрів, професійно-комунікативна компетентність, метод навчання, інтерактивна лекція, лекція-конференція, лекція-екскурсія, лекція із запланованими помилками

Анотація

Розглянуто поняття «класична лекція» й «інтерактивна лекція» як дидактичний метод формування професійно-комунікативної компетентності в структурі професійної підготовки фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної справи; зосереджено увагу на значенні використання інтерактивної лекції, зокрема вказано на її здатність підсилювати мотивацію студентів до навчання, усебічно сприяти вирішенню проблеми підвищення якості професійної підготовки, а в подальшому й конкурентоздатності на сучасному ринку праці майбутніх фахівців інформаційно-бібліотечної галузі; досліджено й проаналізовано різновиди інтерактивної лекції, як-от лекції із заздалегідь запланованими помилками, лекції-конференції, лекції-екскурсії; наведено приклади використання інтерактивних лекцій під час вивчення різноманітних дисциплін циклу професійної підготовки.

Біографії авторів

О. М. Тур, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава

доктор педагогічних наук

Л. І. Дерев’янко, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава

кандидат філологічних наук

Посилання

Balitska, O. (2015). Innovative technologies in teaching lectures for higher education institutions. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy, 43, 134–137. [In Ukrainian].

Ermolaeva, G. (2021). Using the storytelling method in the process of teaching professional disciplines for bachelors of information, library and archival affairs. Visnyk KhDAK, 59, 44–52. [In Ukrainian].

Kuzminsky, A. I. (2017). Pedagogy of high school. Znannia. [In Ukrainian].

Malik, G. (2011). Pedagogical conditions of realization of the competence approach in professional training of the future document scientist [Dis. Candidate of Pedagogical Sciences]. Borys Grinchenko University of Kyiv. Kyiv. [In Ukrainian].

Ortinsky, V. L. (2019). Pedagogy of high school. Tsentr uchbovoi literatury. [In Ukrainian].

Pometun, O. (2017). Interactive methods and learning system. Shkilnyi svit. [In Ukrainian].

Solyanik, A. (2017). Current trends in the modernization of higher library and information education in Ukraine. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 1, 21–24. [In Ukrainian].

Shlenova, M. (2021). Gamification as a tool to increase the effectiveness of training of future librarians. Visnyk KhDAK, 59, 53–58. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-29

Номер

Розділ

Теоретико-методологічні засади книгознавства, бібліотекознавства та бібліографознавства