Формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної справи засобами інтерактивної дидактичної гри
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.061.06Ключові слова:
інформаційна, бібліотечна та архівна справа, професійна підготовка, комунікативна компетентність, метод, дидактична граАнотація
Визначено поняття дидактичної гри; зазначено, що комунікативна компетентність майбутніх фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної справи нарівні з професійною компетентністю є показником якості їхньої фахової освіти; указано основні вміння і здатності, які становлять комунікативну компетентність майбутнього фахівця зазначеної галузі; акцентовано на тому, що в контексті якості комунікативної підготовки у вищій школі особливе місце відведено ідеї застосування інтерактивних методів навчання, зокрема різних видів дидактичних ігор; наведено приклади таких інтерактивних ігор («Тека з документами», «Двобій аналітиків», «Коло»), які можуть бути використані на заняттях із дисциплін фахової підготовки. Також описано результати проведеного на заняттях професійної підготовки експерименту серед студентів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» Полтавської політехніки, під час якого використано інтерактивний метод дидактичної гри.
Посилання
Alexandrova, L. G., & Hvozdetska, K. O. (2019). Role play as an effective mean of forming communicative competence in students’ dialogic speech. Naukovi zapysky, 143, 13–22. Drahomanov National Pedagogical University Publishing House. [In Ukrainian].
Fedchyshyn, N. O. (2017). The use of didactic games in the study of German at the university. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostrozka akademiia”. Seriia “Psykholohiia i pedahohika”. Issue 26, pp. 132–135. Ostroh Academy Publishing House. [In Ukrainian].
Fitsula, M. M. (2016). Pedagogy of high school. Akademvydav. [In Ukrainian].
Kulish, I. M. (2003). Didactic game as a mean of activating the educational activities of university students. [Author’s abstract: Candidate of Pedagogical Sciences, Drahomanov National Pedagogical University]. [In Ukrainian].
Maksymenko, S. D., & Zabrodskyi, M. M. (2018). Communication technology (communicative competence of the teacher: the essence and ways of formation). Hlavnyk. [In Ukrainian].
Reshetchenko, S., & Skubarieva, T. (2021). Interactive teaching methods as a means of successful learning activities of students. Problemy bezperervnoi heohrafichnoi osvity i kartohrafii, 33, 62–68. https://doi.org/10.26565/2075-1893-2021-33-07. [In Ukrainian].
Semenoh, O. (2018). Formation of communicative competence of future economists: axiological approach. Pedahohika vyshchoi ta serednoi shkoly, 38, 266–270. [In Ukrainian].
Tharp, R. G. (1989). Culturally compatible education: A formula for designing effective class-rooms. In H. T. Trueba, G. Spindler & L. Spindler. What do anthropologists have to say about dropouts? (pp. 51–66). The Palmer Press. [In English].
Yelahina, N. I. (2017). Role play as an aspect of motivation in teaching foreign languages to medical students. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostrozka akademiia”. Seriia “Psykholohiia i pedahohika”. Issue 26, 66–69. Ostroh Academy Publishing House. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.