Формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної справи засобами інтерактивної дидактичної гри

Автор(и)

  • О. М. Тур Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава, Україна https://orcid.org/0000-0002-2754-9963
  • О. О. Вдовіна Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава, Україна https://orcid.org/0000-0003-3770-125X
  • О. М. Василинина Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава, Україна https://orcid.org/0000-0003-0402-4627

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.061.06

Ключові слова:

інформаційна, бібліотечна та архівна справа, професійна підготовка, комунікативна компетентність, метод, дидактична гра

Анотація

Визначено поняття дидактичної гри; зазначено, що комунікативна компетентність майбутніх фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної справи нарівні з професійною компетентністю є показником якості їхньої фахової освіти; указано основні вміння і здатності, які становлять комунікативну компетентність майбутнього фахівця зазначеної галузі; акцентовано на тому, що в контексті якості комунікативної підготовки у вищій школі особливе місце відведено ідеї застосування інтерактивних методів навчання, зокрема різних видів дидактичних ігор; наведено приклади таких інтерактивних ігор («Тека з документами», «Двобій аналітиків», «Коло»), які можуть бути використані на заняттях із дисциплін фахової підготовки. Також описано результати проведеного на заняттях професійної підготовки експерименту серед студентів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» Полтавської політехніки, під час якого використано інтерактивний метод дидактичної гри.

Біографії авторів

О. М. Тур, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава

доктор педагогічних наук

О. О. Вдовіна, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава

кандидат наук із соціальних комунікацій

Посилання

Alexandrova, L. G., & Hvozdetska, K. O. (2019). Role play as an effective mean of forming communicative competence in students’ dialogic speech. Naukovi zapysky, 143, 13–22. Drahomanov National Pedagogical University Publishing House. [In Ukrainian].

Fedchyshyn, N. O. (2017). The use of didactic games in the study of German at the university. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostrozka akademiia”. Seriia “Psykholohiia i pedahohika”. Issue 26, pp. 132–135. Ostroh Academy Publishing House. [In Ukrainian].

Fitsula, M. M. (2016). Pedagogy of high school. Akademvydav. [In Ukrainian].

Kulish, I. M. (2003). Didactic game as a mean of activating the educational activities of university students. [Author’s abstract: Candidate of Pedagogical Sciences, Drahomanov National Pedagogical University]. [In Ukrainian].

Maksymenko, S. D., & Zabrodskyi, M. M. (2018). Communication technology (communicative competence of the teacher: the essence and ways of formation). Hlavnyk. [In Ukrainian].

Reshetchenko, S., & Skubarieva, T. (2021). Interactive teaching methods as a means of successful learning activities of students. Problemy bezperervnoi heohrafichnoi osvity i kartohrafii, 33, 62–68. https://doi.org/10.26565/2075-1893-2021-33-07. [In Ukrainian].

Semenoh, O. (2018). Formation of communicative competence of future economists: axiological approach. Pedahohika vyshchoi ta serednoi shkoly, 38, 266–270. [In Ukrainian].

Tharp, R. G. (1989). Culturally compatible education: A formula for designing effective class-rooms. In H. T. Trueba, G. Spindler & L. Spindler. What do anthropologists have to say about dropouts? (pp. 51–66). The Palmer Press. [In English].

Yelahina, N. I. (2017). Role play as an aspect of motivation in teaching foreign languages to medical students. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostrozka akademiia”. Seriia “Psykholohiia i pedahohika”. Issue 26, 66–69. Ostroh Academy Publishing House. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-29

Номер

Розділ

Теоретико-методологічні засади книгознавства, бібліотекознавства та бібліографознавства