Сучасні тенденції розвитку системи вищої бібліотечно-інформаційної освіти в Німеччині

Автор(и)

  • А. В. Гуменчук Навчально-науковий інститут міжнародних відносин та соціальних наук ПрАТ «Міжрегіональна Академія управління персоналом», м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-8931-7474

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.061.05

Ключові слова:

вища бібліотечна освіта, Німеччина, освітні програми підготовки бакалавра, магістра та доктора філософії, спеціальність «Бібліотекознавство та інформаційні науки», диверсифікація бібліотекознавчих освітніх програм

Анотація

Охарактеризовано когнітивні та інституційні особливості підготовки бібліотечних фахівців вищої кваліфікації в університетах Німеччини, на основі компаративного аналізу змісту та структури освітніх програм підготовки бакалавра, магістра й доктора філософії в галузі бібліотекознавства та інформаційних наук, які функціонують у 19 університетах країни. Виявлено основні тенденції модернізації підготовки кадрів в умовах цифровізації глобального комунікаційного простору. Визначено різноманітність, міждисциплінарність і гнучкість освітніх програм підготовки фахівців для інформаційної галузі, зумовлених посиленням інтелектуалізації професії, ускладненням завдань управління значними обсягами інформації та знань. У результаті виявлення кращих практик німецьких університетів щодо модернізації змісту і структури бібліотекознавчих освітніх програм обґрунтовано резерви вдосконалення підготовки бібліотечних фахівців в Україні.

Біографія автора

А. В. Гуменчук, Навчально-науковий інститут міжнародних відносин та соціальних наук ПрАТ «Міжрегіональна Академія управління персоналом», м. Київ

кандидат історичних наук, доцент, заступник директора

Посилання

Humenchuk, A. V. (2021). International requirements for the harmonization of educational programs for the training of specialists in the field of library science and information sciences. KSAC bulletin. Issue 59, pp. 33–44. [Іn Ukrainian].

Korzhyk, N. (2017). Professional competencies of a librarian of the XXI century. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 6, pp. 12–15. [Іn Ukrainian].

Lytvynova, L. (2015). Problems of library education in dissertation researches of scientists of Ukraine. Naukovi pratsi NBUV im. V. I. Vernadskoho. Issue 42, pp. 555–566. [Іn Ukrainian].

Matviienko, O. V., Tsyvin, M. N., Humenchuk, A. V. (2021). Modern concepts of document and information science: training of specialists in the specialty 029 “Information, library and archival affairs”: textbook. Lira-K. [Іn Ukrainian].

Schniederjürge, A. (Ed.). (2017). World Guide to Library, Archive and Information Science Education: Third new and completely revised Edition. KG•Saur München. [Іn English].

Solianyk, A. (2017). Current trends in the modernization of higher library and information education in Ukraine. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 1, pp. 21–24. [Іn Ukrainian].

Solianyk, A. A. (2020). Models of sustainable development of higher library and information education: foreign experience. Suchasna informatsiino-bibliotechna osvita: oriientyry spivtvorennia: Proceedings of the X International Scientific and Practical Conference. pp. 13–17. ULA. [Іn Ukrainian].

Studiengang: Informationswissenschaften, 2022. https://www.hdmstuttgart.de/studieninteressierte/studium/bachelor/steckbrief?sgang_ID=550070 [Іn German].

Zahorodnia, L. (2016). Continuing library education as an important factor in the development of the library profession: history and present. Naukovi pratsi NBUV im. V. I. Vernadskoho. Issue 44, pp. 171–190. [Іn Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-29

Номер

Розділ

Теоретико-методологічні засади книгознавства, бібліотекознавства та бібліографознавства