Сучасні тенденції розвитку системи вищої бібліотечно-інформаційної освіти в Німеччині
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.061.05Ключові слова:
вища бібліотечна освіта, Німеччина, освітні програми підготовки бакалавра, магістра та доктора філософії, спеціальність «Бібліотекознавство та інформаційні науки», диверсифікація бібліотекознавчих освітніх програмАнотація
Охарактеризовано когнітивні та інституційні особливості підготовки бібліотечних фахівців вищої кваліфікації в університетах Німеччини, на основі компаративного аналізу змісту та структури освітніх програм підготовки бакалавра, магістра й доктора філософії в галузі бібліотекознавства та інформаційних наук, які функціонують у 19 університетах країни. Виявлено основні тенденції модернізації підготовки кадрів в умовах цифровізації глобального комунікаційного простору. Визначено різноманітність, міждисциплінарність і гнучкість освітніх програм підготовки фахівців для інформаційної галузі, зумовлених посиленням інтелектуалізації професії, ускладненням завдань управління значними обсягами інформації та знань. У результаті виявлення кращих практик німецьких університетів щодо модернізації змісту і структури бібліотекознавчих освітніх програм обґрунтовано резерви вдосконалення підготовки бібліотечних фахівців в Україні.
Посилання
Humenchuk, A. V. (2021). International requirements for the harmonization of educational programs for the training of specialists in the field of library science and information sciences. KSAC bulletin. Issue 59, pp. 33–44. [Іn Ukrainian].
Korzhyk, N. (2017). Professional competencies of a librarian of the XXI century. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 6, pp. 12–15. [Іn Ukrainian].
Lytvynova, L. (2015). Problems of library education in dissertation researches of scientists of Ukraine. Naukovi pratsi NBUV im. V. I. Vernadskoho. Issue 42, pp. 555–566. [Іn Ukrainian].
Matviienko, O. V., Tsyvin, M. N., Humenchuk, A. V. (2021). Modern concepts of document and information science: training of specialists in the specialty 029 “Information, library and archival affairs”: textbook. Lira-K. [Іn Ukrainian].
Schniederjürge, A. (Ed.). (2017). World Guide to Library, Archive and Information Science Education: Third new and completely revised Edition. KG•Saur München. [Іn English].
Solianyk, A. (2017). Current trends in the modernization of higher library and information education in Ukraine. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 1, pp. 21–24. [Іn Ukrainian].
Solianyk, A. A. (2020). Models of sustainable development of higher library and information education: foreign experience. Suchasna informatsiino-bibliotechna osvita: oriientyry spivtvorennia: Proceedings of the X International Scientific and Practical Conference. pp. 13–17. ULA. [Іn Ukrainian].
Studiengang: Informationswissenschaften, 2022. https://www.hdmstuttgart.de/studieninteressierte/studium/bachelor/steckbrief?sgang_ID=550070 [Іn German].
Zahorodnia, L. (2016). Continuing library education as an important factor in the development of the library profession: history and present. Naukovi pratsi NBUV im. V. I. Vernadskoho. Issue 44, pp. 171–190. [Іn Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.