Космічна музика в соціокультурній ретроспективі: інформаційний аналіз фонографічної спадщини «Hawkwind»

Автор(и)

  • О. В. Синєокий Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1419-4964
  • О. М. Тур Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8094-687X

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.060.03

Анотація

Актуальність. Космічна музика є особливим феноменом сучасної технологізованої культури, що потребує наукового осмислення в межах інформаційно-комунікаційного підходу.

Мета статті — на прикладі історії групи «HAWKWIND» простежити особливості виникнення і розвитку спейс-року як специфічного напряму в сучасній популярній культурі.

Методологія. Методологічною основою публікації став міждисциплінарний підхід, оснований на комплексі загальнонаукових (порівняння, аналіз, синтез, узагальнення) та спеціальних методів, які визначаються метою і завданнями дослідження. За емпіричну основу дослідження взято архівні фонограмні матеріали «HAWKWIND».

Результати. Встановлено повну хронологію звукозаписів групи «HAWKWIND» як одного із засновників субжанру «космічна рок-музика». Відзначено роль Дейва Брока, Боба Калверта та інших учасників гурту у створенні креативних музичних програм. Доведено, що цими музикантами започатковано історичний феномен, який набув популярності під назвою «Space Rock».

Новизна. Уперше запропоновано аналіз фонодокументів «HAWKWIND» через призму історії розвитку космічної музики.

Практичне значення. Матеріали і висновки доцільно використовувати культурологам, музикознавцям, архівістам у процесах розробки сценаріїв створення спеціалізованих колекцій фонодокументів, відновлення каталогів звукозаписів, викладання культурологічних дисциплін.

Висновки. Дослідження засвідчило, що у творчому шляху «HAWKWIND» загалом відбито основні періоди розвитку космічної рок-музики. «HAWKWIND», ставши одним з перших спейс-рок-гуртів, зазнав немало втілень, включаючи хард-рок, прогресив, психоделію, блюз, андеграунд, гаражний рок, протопанк, хеві-метал, електроніку та наукову фантастику в текстах пісень. У результаті утворився унікальний «коктейль», який вплинув на багатьох музикантів та авторів, але «HAWKWIND» завжди залишався попереду.

Біографії авторів

О. В. Синєокий, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук

Актуальність. Космічна музика є особливим феноменом сучасної технологізованої культури, що потребує наукового осмислення в межах інформаційно-комунікаційного підходу.

Мета статті — на прикладі історії групи «HAWKWIND» простежити особ-ливості виникнення і розвитку спейс-року як специфічного напряму в сучасній популярній культурі.

Методологія. Методологічною основою публікації став міждисциплінарний підхід, оснований на комплексі загальнонаукових (порівняння, аналіз, синтез, узагальнення) та спеціальних методів, які визначаються метою і завданнями дослідження. За емпіричну основу дослідження взято архівні фонограмні матеріали «HAWKWIND».

Результати. Встановлено повну хронологію звукозаписів групи «HAWKWIND» як одного із засновників субжанру «космічна рок-музика». Відзначено роль Дейва Брока, Боба Калверта та інших учасників гурту у створенні креативних музичних програм. Доведено, що цими музикантами започатковано історичний феномен, який набув популярності під назвою «Space Rock».

Новизна. Уперше запропоновано аналіз фонодокументів «HAWKWIND» через призму історії розвитку космічної музики.

Практичне значення. Матеріали і висновки доцільно використовувати культурологам, музикознавцям, архівістам під час розробки сценаріїв, створення спеціалізованих колекцій фонодокументів, відновлення ката-логів звукозаписів, викладання культурологічних дисциплін.

Висновки. Дослідження засвідчило, що у творчому шляху «HAWKWIND» загалом відбито основні періоди розвитку космічної рок-музики. «HAWKWIND», ставши одним з перших спейс-рок-гуртів, зазнав немало втілень, включаючи хард-рок, прогресив, психоделію, блюз, андеграунд, гаражний рок, протопанк, хеві-метал, електроніку та наукову фантастику в текстах пісень. У результаті утворився унікальний «коктейль», який вплинув на багатьох музикантів та авторів, але «HAWKWIND» завжди залишався попереду.

О. М. Тур, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук

доктор наук із соціальних комунікацій, доцент, професор кафедри гуманітарних наук, культури і мистецтва

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-15

Номер

Розділ

Теорія та історія соціальних комунікацій