Соціокультурний вимір інформаційних війн ХХІ століття з погляду місця й ролі в них бібліотек

Автор(и)

  • Р. В. Гула Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава, Україна https://orcid.org/0000-0002-8177-1565
  • І. Г. Передерій Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава, Україна https://orcid.org/0000-0001-7473-5868
  • В. В. Сажко Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава, Україна https://orcid.org/0000-0002-4372-3570

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.060.01

Анотація

Охарактеризовано соціокультурний сенс поняття «інформаційна війна». Наголошено, що його головна суть полягає в цілеспрямованому насадженні культурних цінностей одного соціокультурного організму іншому. Доведено, що бібліотека, як традиційний збирач і транслятор у часі й просторі документально зафіксованого знання і цінностей культури, охоронець збереження національної культурної спадщини, з одного боку, стає об’єктом впливу та маніпуляції в умовах ведення інформаційної війни, а з іншого — може й повинна бути дієвим інструментом інформаційного протиборства. На основі світового і частково вітчизняного позитивного досвіду з’ясовано роль та місце бібліотечної системи в таких різновидах інформаційних воєн, як меметична та мережева війни. Виокремлено та детально охарактеризовано кілька функцій, які мають виконувати бібліотеки для ефективного протиборства в контексті зазначених типів інформаційних воєн сучасності.

Біографії авторів

Р. В. Гула, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава

доктор історичних наук, професор

І. Г. Передерій, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава

доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри

В. В. Сажко, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава

кандидат історичних наук, доцент

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-15

Номер

Розділ

Теорія та історія соціальних комунікацій