Гейміфікація як інструмент підвищення ефективності навчання майбутніх бібліотекарів

Автор(и)

  • М. Г. Шленьова Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», м. Харків, Ukraine http://orcid.org/0000-0003-4297-6872

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.059.05

Анотація

Актуальність теми. Значні обсяги професійної інформації потрібно засвоювати надзвичайно швидко, щоб опанувати професію та стати справжнім професіоналом. Для цього в процесі професійного навчання слід використовувати спеціальні інструменти, які мають на меті підвищення ефективності адаптації майбутніх співробітників до професійного середовища та мотивацію персоналу до кар’єрного зростання.

Мета статті — аналіз використання механізмів гейміфікації для підвищення ефективності роботи персоналу та врізноманітнення методик професійного навчання для поліпшення підготовки майбутніх бібліотекарів.

Методологія. У статті подано опитування студентів-стажерів університетської бібліотеки, у якому вони висловили своє ставлення до використання гейміфікації в процесі навчання. В опитуванні взяли участь студенти спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» ХАІ, 50 студентів (m = 17, f = 33).

Результати. Під час дослідження було розглянуто основні праці сучасних українських учених (Н. Кравець, О. Дідякова, Н. Волкова, В. Бугаєва, О. Макаревич та ін.), присвячені використанню гейміфікації в освітніх та професійних процесах, включно з досвідом зарубіжних колег (M. Barber, A. Faria, D. Clark, L. Sheldon). Результати опитування студентів-стажерів показали, що респонденти переважно позитивно оцінюють гейміфікацію як інструмент у процесі здобуття професійних знань.

Новизна. Інструмент гейміфікації використовується для підвищення ефективності навчання. Розроблена корпоративна гра покликана полегшити адаптацію студентів-стажерів до професійної діяльності бібліотекарів.

Практичне значення. Ключові концепції цієї розвідки можуть бути використані в наукових дослідженнях, зокрема у виявлених впливах інструменту гейміфікації на підвищення ефективності навчальних процесів та професійного зростання персоналу в різних сферах. Ефективність цього інструменту доведена західними вченими, котрі використовували його, зокрема, як корпоративну гру для підвищення ефективності службовців бізнескомпаній.

Висновки. У результаті пілотний проєкт пройшов усі стадії впровадження, реалізовано завдання підвищення рівня знань і зміцнено корпоративну культуру працівників бібліотеки та студентів-стажерів. Автор дослідження дійшов висновку, що до таких проєктів слід залучати працівників бібліотек, щоб урізноманітнити навчання новими технологіями, які сприяють ефективності робочого процесу. Студентам-стажерам ця гра допомагає зануритися в атмосферу бібліотеки, зрозуміти основні принципи та механізми роботи.

Біографія автора

М. Г. Шленьова, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», м. Харків

кандидат філологічних наук (PhD), доцент кафедри документознавства та української мови

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-21

Номер

Розділ

Теоретико-методологічні засади книгознавства, бібліотекознавства та бібліографознавства