Гейміфікація як інструмент підвищення ефективності навчання майбутніх бібліотекарів
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.059.05Анотація
Актуальність теми. Значні обсяги професійної інформації потрібно засвоювати надзвичайно швидко, щоб опанувати професію та стати справжнім професіоналом. Для цього в процесі професійного навчання слід використовувати спеціальні інструменти, які мають на меті підвищення ефективності адаптації майбутніх співробітників до професійного середовища та мотивацію персоналу до кар’єрного зростання.
Мета статті — аналіз використання механізмів гейміфікації для підвищення ефективності роботи персоналу та врізноманітнення методик професійного навчання для поліпшення підготовки майбутніх бібліотекарів.
Методологія. У статті подано опитування студентів-стажерів університетської бібліотеки, у якому вони висловили своє ставлення до використання гейміфікації в процесі навчання. В опитуванні взяли участь студенти спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» ХАІ, 50 студентів (m = 17, f = 33).
Результати. Під час дослідження було розглянуто основні праці сучасних українських учених (Н. Кравець, О. Дідякова, Н. Волкова, В. Бугаєва, О. Макаревич та ін.), присвячені використанню гейміфікації в освітніх та професійних процесах, включно з досвідом зарубіжних колег (M. Barber, A. Faria, D. Clark, L. Sheldon). Результати опитування студентів-стажерів показали, що респонденти переважно позитивно оцінюють гейміфікацію як інструмент у процесі здобуття професійних знань.
Новизна. Інструмент гейміфікації використовується для підвищення ефективності навчання. Розроблена корпоративна гра покликана полегшити адаптацію студентів-стажерів до професійної діяльності бібліотекарів.
Практичне значення. Ключові концепції цієї розвідки можуть бути використані в наукових дослідженнях, зокрема у виявлених впливах інструменту гейміфікації на підвищення ефективності навчальних процесів та професійного зростання персоналу в різних сферах. Ефективність цього інструменту доведена західними вченими, котрі використовували його, зокрема, як корпоративну гру для підвищення ефективності службовців бізнескомпаній.
Висновки. У результаті пілотний проєкт пройшов усі стадії впровадження, реалізовано завдання підвищення рівня знань і зміцнено корпоративну культуру працівників бібліотеки та студентів-стажерів. Автор дослідження дійшов висновку, що до таких проєктів слід залучати працівників бібліотек, щоб урізноманітнити навчання новими технологіями, які сприяють ефективності робочого процесу. Студентам-стажерам ця гра допомагає зануритися в атмосферу бібліотеки, зрозуміти основні принципи та механізми роботи.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.