Вивчення сесійних звукозаписів 1962–1972 років з радіо-архіву «Бі-Бі-Сі» («Бітлз», «Пінк Флойд», «Діп Папл»)
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.059.02Анотація
Актуальність. Проблема відновлення, реставрації, доступу та перевидання сесій рок-музикантів ранньої доби, які спеціально створювались для радіомовників і мають відмінності з оригінальними фонодокументами, потребує наукового осмислення.
Мета статті — дослідити історичні особливості створення музичних програм «Radio 1» британської радіокомпанії «Бі-Бі-Сі» та сучасний стан цифрового перевидання реставрованих архівних радіофонограм з записами рок-музики.
Методологія. У розвідці застосовано міждисциплінарний підхід, що базується на комплексі загальнонаукових (порівняння, аналіз, синтез, узагальнення) та спеціальних методів, зумовлених метою і завданнями дослідження.
Результати. Визначено повну хронологію сесійних звукозаписів «Бітлз», «Пінк Флойд», «Діп Папл» та інших гуртів з архівної колекції «Бі-Бі-Сі». Відзначено роль діджея Джона Піла у створенні креативних музичних програм на «Radio 1». Доведено, що в межах програми «Top Gear» закладено засади історичного феномену, який згодом здобув популярність як «Peel Sessions». Окреме місце приділено системному розгляду радійних бутлегерських релізів рок-гуртів.
Новизна. Стаття є першою спробою здійснення огляду архівних матеріалів із записами окремих (вибраних) музикантів за період з 1962-го по 1972 рр., які зберігаються у фонограмних сховищах радіокомпанії «Бі-Бі-Сі».
Практичне значення. Матеріали і висновки доцільно використовувати у процесах розробки сценаріїв створення спеціалізованих зібрань (колекцій) музичних фонодокументів, відновлення каталогів звукозаписів, викладання культурологічних дисциплін, а також під час визначення диджітально-правових перспектив комунікаційного розвитку архівного сегмента музичного простору.
Висновки. Дослідження засвідчило, що цифровізація архівного сегмента комунікаційного простору надала нових можливостей для пошуку втрачених раритетів, які створювалися спеціально для мовників. Ці унікальні матеріали вможливили переосмислення комунікаційних витоків рок-музики з розумінням специфіки її фіксації для радіотрансляції у 1960-х – початку 1970-х рр. Останнім часом стають доступними нові колекційні бокси з архівними фонограмами. У зв’язку з цим відзначено позитивні та негативні (контрафактні перевидання) тенденції використання архівних фонограм з радіосховищ.
Перспективи подальших розвідок. Хронологічні огляди сесійних записів «The Rolling Stones», «Led Zeppelin», «The Moody Blues», «Queen» для BBC.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.