Використання цифрових інструментів підтримки наукової комунікації: структурна модель організації послуг у бібліотеках ЗВО

Автор(и)

  • M. A. Nazarovets Наукова бібліотека ім. М. Максимовича, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ http://orcid.org/0000-0003-1797-4533

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.058.03

Ключові слова:

бібліотека ЗВО, наукова комунікація, структурна модель організації послуг, цифрові інструменти

Анотація

Запропонована базова структурна модель організації послуг бібліотек закладів вищої освіти України з використання цифрових інструментів підтримки наукової комунікації, яка може бути взята за основу під час впровадження нових і поліпшення якості та ефективності раніше впроваджених сервісів. Визначено основні елементи моделі: процес наукової комунікації на всіх етапах дослідження, для реалізації якого використовуються цифрові інструменти; дослідники — користувачі бібліотек, які потребують задоволення інформаційних потреб у виборі відповідних інструментів для здійснення комунікації; бібліотечні послуги (опрацювання інформації про доступні цифрові інструменти та підготовка інформаційної продукції; надання інформаційних послуг) і система моніторингу ступеня задоволення користувачів результатами застосування цифрового інструментарію підтримки їх комунікації у процесі дослідницької діяльності.

Біографія автора

M. A. Nazarovets, Наукова бібліотека ім. М. Максимовича, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ

головний бібліотекар

Посилання

Bilous, V. S. (2017). Library service to help the scientific activities of higher education. Zbirnyk naukovykh prats profesorsko-vykladatskoho skladu DonNU imeni Vasylia Stusa za 2015–2016. Retrieved from http://jpvs.donnu.edu.ua/article/view/3833. [In Ukrainian].

Voskoboinikova-Guzeva, O. V. (2017). Development of Methodology of Library and Research Studies: Traditions and News. Bibliotekoznavstvo. Dokumento-znavstvo. Informolohiia. (Issue 3, p. 27–31). Retrieved from http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/20805. [In Ukrainian].

Dryhailo, S. V. (2010). Library and Information Products and Services for Users of Scientific Libraries. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informo-lohiia. (Issue 4, p. 79–86). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/bdi_2010_4_11. [In Ukrainian].

Kolesnykova, T. O. (2009). Modern university library: models of development in the conditions of informatization. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia. (Issue 4, p. 57–62). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/bdi_2009_4_10. [In Ukrainian].

Kolesnikova, T. O. (2015). Trends of Libraries in Universities of Ukraine and the World. Rozbudova hromadianskoho suspilstva: misiia Ukrainskoi bibliotechnoi asotsiatsii, Proceedings of the All-Ukrainian scientific-practical conference. Kyiv, 7–10. Retrieved from http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4326. [In Ukrainian].

Marina, O. (2015). Library in the era of Web 3.0 technology. Visnyk Knyzhkovoi Palaty, 7, 18–20. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkp_2015_7_6. [In Ukrainian].

Nazarovets, M. (2017). Innovative Instruments In Ukrainian Scientific Commu-nication. Aktualni pytannia masovoi komunikatsii, 21, 8–23. Retrieved from10.17721/2312-5160.2017.21.08-23. [In Ukrainian].

Nazarovets, M. A. (2018). Services of University Libraries for the Support of Scientific Communication. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury, 53, 96–108. Retrieved from10.31516/2410-5333.053.09. [In Ukrainian].

Nazarovets, M. (2016). Information monitoring service as a structural subdivision of a modern academic library. Visnyk Knyzhkovoi Palaty, 8, 24–26. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkp_2016_8_6. [In Ukrainian].

Nazarovets, S. & Kulyk, Y. (2017). Library 4.0: Next Generation Services and Technologies. Bibliotechnyi Visnyk, 5, 3–14. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/bv_2017_5_3. [In Ukrainian].

Ministry of Education of Ukraine. (1998). Pro zatverdzhennia Typovoho polozhennia pro biblioteku vyshchoho zakladu osvity Ministerstva osvity Ukrainy. Order of the Ministry of Education of Ukraine from 30.04.1998 № 155. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0155281-98/. [In Ukrainian].

Slobodianyk, M. S. (2009). Basic model of the library as a social and communication institution. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia. (Issue 4, p. 5–6). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/bdi_2009_4_2. [In Ukrainian].

Solovianenko, D. (2007). The Library 2.0: Conception of the 2nd Generation Library. Bibliotechnyi Visnyk, 5, 10–20. Retrieved from http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/407. [In Ukrainian].

Shemaieva, H. & Elbeskhauzen, Kh. (2012). The model of the public library in the modern system of social communications. Visnyk Knyzhkovoi Palaty, 8, 12–15. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkp_2012_8_6. [In Ukrainian].

Bent, M., Gannon-Leary, P., & Webb, J. (2007). Information Literacy in a Researcher’s Learning Life: The Seven Ages of Research. New Review of Information Networking, 13(2), 81–99. Retrieved from 10.1080/13614570801899983. [In English].

Bueno de la Fuente, G. (2020). Libraries: roles and opportunities on Open Science. Retrieved from https://www.fosteropenscience.eu/content/libraries-roles-and-opportunities-open-science. [In English].

Koltay, T. (2019). Accepted and Emerging Roles of Academic Libraries in Supporting Research 2.0. The Journal of Academic Librarianship, 45(2), 75–80. Retrieved from 10.1016/j.acalib.2019.01.001. [In English].

Kramer, B., & Bosman, J. (2016). Innovations in Scholarly Communication — Global Survey on Research Tool Usage. F1000research, 5, 692. Retrieved from 10.12688/f1000research.8414.1. [In English].

Maness, J. (2020). Library 2.0 Theory: Web 2.0 and Its Implications for Libraries. Retrieved from http://www.webology.org/2006/v3n2/a25.html. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-10

Номер

Розділ

Проблеми теорії інформації та наукової комунікації