Використання цифрових інструментів підтримки наукової комунікації: структурна модель організації послуг у бібліотеках ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.058.03Ключові слова:
бібліотека ЗВО, наукова комунікація, структурна модель організації послуг, цифрові інструментиАнотація
Запропонована базова структурна модель організації послуг бібліотек закладів вищої освіти України з використання цифрових інструментів підтримки наукової комунікації, яка може бути взята за основу під час впровадження нових і поліпшення якості та ефективності раніше впроваджених сервісів. Визначено основні елементи моделі: процес наукової комунікації на всіх етапах дослідження, для реалізації якого використовуються цифрові інструменти; дослідники — користувачі бібліотек, які потребують задоволення інформаційних потреб у виборі відповідних інструментів для здійснення комунікації; бібліотечні послуги (опрацювання інформації про доступні цифрові інструменти та підготовка інформаційної продукції; надання інформаційних послуг) і система моніторингу ступеня задоволення користувачів результатами застосування цифрового інструментарію підтримки їх комунікації у процесі дослідницької діяльності.Посилання
Bilous, V. S. (2017). Library service to help the scientific activities of higher education. Zbirnyk naukovykh prats profesorsko-vykladatskoho skladu DonNU imeni Vasylia Stusa za 2015–2016. Retrieved from http://jpvs.donnu.edu.ua/article/view/3833. [In Ukrainian].
Voskoboinikova-Guzeva, O. V. (2017). Development of Methodology of Library and Research Studies: Traditions and News. Bibliotekoznavstvo. Dokumento-znavstvo. Informolohiia. (Issue 3, p. 27–31). Retrieved from http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/20805. [In Ukrainian].
Dryhailo, S. V. (2010). Library and Information Products and Services for Users of Scientific Libraries. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informo-lohiia. (Issue 4, p. 79–86). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/bdi_2010_4_11. [In Ukrainian].
Kolesnykova, T. O. (2009). Modern university library: models of development in the conditions of informatization. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia. (Issue 4, p. 57–62). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/bdi_2009_4_10. [In Ukrainian].
Kolesnikova, T. O. (2015). Trends of Libraries in Universities of Ukraine and the World. Rozbudova hromadianskoho suspilstva: misiia Ukrainskoi bibliotechnoi asotsiatsii, Proceedings of the All-Ukrainian scientific-practical conference. Kyiv, 7–10. Retrieved from http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4326. [In Ukrainian].
Marina, O. (2015). Library in the era of Web 3.0 technology. Visnyk Knyzhkovoi Palaty, 7, 18–20. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkp_2015_7_6. [In Ukrainian].
Nazarovets, M. (2017). Innovative Instruments In Ukrainian Scientific Commu-nication. Aktualni pytannia masovoi komunikatsii, 21, 8–23. Retrieved from10.17721/2312-5160.2017.21.08-23. [In Ukrainian].
Nazarovets, M. A. (2018). Services of University Libraries for the Support of Scientific Communication. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury, 53, 96–108. Retrieved from10.31516/2410-5333.053.09. [In Ukrainian].
Nazarovets, M. (2016). Information monitoring service as a structural subdivision of a modern academic library. Visnyk Knyzhkovoi Palaty, 8, 24–26. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkp_2016_8_6. [In Ukrainian].
Nazarovets, S. & Kulyk, Y. (2017). Library 4.0: Next Generation Services and Technologies. Bibliotechnyi Visnyk, 5, 3–14. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/bv_2017_5_3. [In Ukrainian].
Ministry of Education of Ukraine. (1998). Pro zatverdzhennia Typovoho polozhennia pro biblioteku vyshchoho zakladu osvity Ministerstva osvity Ukrainy. Order of the Ministry of Education of Ukraine from 30.04.1998 № 155. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0155281-98/. [In Ukrainian].
Slobodianyk, M. S. (2009). Basic model of the library as a social and communication institution. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia. (Issue 4, p. 5–6). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/bdi_2009_4_2. [In Ukrainian].
Solovianenko, D. (2007). The Library 2.0: Conception of the 2nd Generation Library. Bibliotechnyi Visnyk, 5, 10–20. Retrieved from http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/407. [In Ukrainian].
Shemaieva, H. & Elbeskhauzen, Kh. (2012). The model of the public library in the modern system of social communications. Visnyk Knyzhkovoi Palaty, 8, 12–15. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkp_2012_8_6. [In Ukrainian].
Bent, M., Gannon-Leary, P., & Webb, J. (2007). Information Literacy in a Researcher’s Learning Life: The Seven Ages of Research. New Review of Information Networking, 13(2), 81–99. Retrieved from 10.1080/13614570801899983. [In English].
Bueno de la Fuente, G. (2020). Libraries: roles and opportunities on Open Science. Retrieved from https://www.fosteropenscience.eu/content/libraries-roles-and-opportunities-open-science. [In English].
Koltay, T. (2019). Accepted and Emerging Roles of Academic Libraries in Supporting Research 2.0. The Journal of Academic Librarianship, 45(2), 75–80. Retrieved from 10.1016/j.acalib.2019.01.001. [In English].
Kramer, B., & Bosman, J. (2016). Innovations in Scholarly Communication — Global Survey on Research Tool Usage. F1000research, 5, 692. Retrieved from 10.12688/f1000research.8414.1. [In English].
Maness, J. (2020). Library 2.0 Theory: Web 2.0 and Its Implications for Libraries. Retrieved from http://www.webology.org/2006/v3n2/a25.html. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.