Колажі та левкаси Юлії Майстренко-Вакуленко
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.058.06Ключові слова:
Юлія Майстренко-Вакуленко, українська графіка 1990–2010 рр., колаж, левкасАнотація
Розпочато дослідження творчості нового покоління українських митців, яке повністю сформувалося вже після 1991 р. Це стосується, зокрема, Ю. Майстренко-Вакуленко, однієї з найвиразніших сучасних українських мисткинь-графіків, кандидата мистецтвознавства, викладача НАОМА. Виявлено, що найвідоміша частина її доробку — це офорти на релігійну тематику, але не менш цікавими є також нерелігійні, символічні роботи діячки, виконані в техніці колажу або левкасу, як, наприклад, диптих «Галерея зимового саду» і «Бахчисарайський фонтан» (об. — 1999), «Фонтан життя» (2001), «Сік граната», «Три зозулі на щастя» (об. — 2004), «Буря в склянці» (2006) та ін. Розкрито, що всі вони характеризуються ємністю використаних символічних образів, а також несподіваністю та навіть певною креативністю їх тлумачення й застосування. Виявлено, що художниця активно використовує водночас як традиційні образи з міфів і казок, так і суто «авторські» їх зіставлення та поєднання.Посилання
Avramenko, O. (2001). Yulia Maistrenko. Feedback. Kyiv: No publishing house. [Іn Ukrainian].
Fedoruk, O. (2003). Yulia Maistrenko-Vakulenko. Feedback: an art project. Kyiv: No publishing house. [In Ukrainian].
Lamonova, O. (1998, April 25). Eight artists in magic circle. Kievskie vedomosti, р. 12. [In Russian].
Lamonova, O. (1999, January 20). «QUIA» — Exhibition of Young Kyiv Artists. Vechirnii Kyiv, р. 6. [In Ukrainian].
Lamonova, O. (1999, January 25). Draw while you’re still young. Kievskie vedomosti, р. 9. [In Russian].
Lamonova, O. (2001, February 15). Is it possible to combine Theology and Theatre. Den, р. 6. [In Ukrainian].
Lamonova, O. (2001, July 24). Reflection theory and canvas practice. Den, р. 2. [In Ukrainian].
Lamonova, O. (2001, June 12). Seven artists are looking for meaning. Kievskie vedomosti, р. 14. [In Russian].
Lamonova, O. (2001, November 1). The Harmony and the Conflict. Kievskie vedomosti, р. 8. [In Russian].
Lamonova, O. (2003). The Promised Heaven. Stil’ sovremennogo doma, 3–4 (14), 94–95. [In Russian].
Lamonova, O. (2003, February 26). Theology in Images. Graphic Art by Yuliya Maystrenko. Den, р. 6. [In Ukrainian].
Lamonova, O. (2003, October 16). The Feedback. Den, р. 5. [In Ukrainian].
Lamonova, O. (2004, December 3). Do You Want Harmony? Go to Mohylianka! Den, р. 24. [In Ukrainian].
Lamonova, O. (2019). The Road to the Temple: About Etchings by Yuliya Maistrenko-Vakulenko. Nauka i suspilstvo, 3–4, 67–70. [In Ukrainian].
Lamonova, O. (2019, February). The Road to the Temple: About Etchings by Yuliya Maystrenko. Kultura i zhyttia, р. 20. [In Ukrainian].
Lamonova, O. (2020, May 29). «The Wood Ukranian Churchs»: Etchings by Yuliya Maystrenko. Kultura i zhyttia, р. 12–13. [In Ukrainian].
Skrypnyk, H., Kara-Vasylyeva, T. (Ed). (2007). History of Ukranian Art (Vol. 5, pp. 555, 799, 800). Kyiv: M. T. Rylsky Institute of Art History, Folklore and Ethnology Publishing House of the National Academy of Sciences of Ukraine. [In Ukrainian].
Tytarenko, O. (2004). «10 Desiatka». Kyiv: No publishing house. [In Ukrainian].
Voronchak, M. (2007). Yuliya’s magic bird. Obrazotvorche mystetstvo, 3, 83. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.