Наративна репрезентація медичних студентських видань
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5333.057.03Ключові слова:
наратив, студентська періодика, медичні студентські видання, розповідь про хворобу, історія лікаря, самоідентифікація, цілепокладання, комунікативна технологіяАнотація
Досліджено медичні студентські видання щодо репрезентації наративів студентів, інтернів, лікарів. З’ясовано типові форми наративів, зокрема біографічний; розповідь про захворювання; опис клінічного випадку. Встановлено, що ці наративи відрізняються певним тематичним зрізом, функціоналом та структурними одиницями. Розкрито, що біографічний наратив слугує джерелом поглиблення медичних знань і мотивування до успішної професійної діяльності, наративні розповіді про хворобу в контексті ак-туальних подій сприяють узагальненню відомостей про досвід лікування певного захворювання. Доведено, що основне призначення історій хвороб — репрезентувати алгоритм дій у випадку подібного професійного досвіду. Фокалізовано позиції інтернів щодо доцільності застосування ними наративної компетентності тощо.Посилання
Gazniuk, L. M. (2011). Medical Narrative Practices in Bioethics. Filosofiia i politolohiia v konteksti suchasnoi kultury, 2, 93–101. [in Ukrainian].
Zasekina, L. V. (2016). Doctor’s Narrative Competence at the Intersection of Psycholinguistics and Narrative Medicine Research. Psykholinhvistyka, 19 (1), 47–61. [in Ukrainian].
Lysanets, Yu. V. (2018). Medical Narrative as a Linguistic Category. Lviv Lvivskyi filolohichnyi chasopys, 3, 145–148. [in Ukrainian].
Lysanets, Yu. V. (2018). Beyond the Stethoscope: The Doctor-Patient Dichotomy and its Deconstruction in Contemporary Literary and Medical Discourse. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia Filolohiia. Sotsialni komunikatsii, 29 (68), 158–162. [in Ukrainian].
Uniat, N. M. (2011). Narrative as a Method of Researching the Peculiarities of Setting Life Tasks. Naukovi studii iz sotsialnoi ta politychnoi psykholohii, 25, 112–121. [in Ukrainian].
Po-Jui Chen &Chien-Da Huang (2017). Impact of a narrative medicine program on healthcare providers’ empathy scores over time. BMC Medical Education, 17 (108), 2–8. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в збірнику «Вісник Харківської державної академії культури», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Вісник Харківської державної академії культури» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.