Наративна репрезентація медичних студентських видань

Автор(и)

  • T. O. Skorokhod НТУУ «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Видавничо-поліграфічний інститут, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-1585-700X

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.057.03

Ключові слова:

наратив, студентська періодика, медичні студентські видання, розповідь про хворобу, історія лікаря, самоідентифікація, цілепокладання, комунікативна технологія

Анотація

Досліджено медичні студентські видання щодо репрезентації наративів студентів, інтернів, лікарів. З’ясовано типові форми наративів, зокрема біографічний; розповідь про захворювання; опис клінічного випадку. Встановлено, що ці наративи відрізняються певним тематичним зрізом, функціоналом та структурними одиницями. Розкрито, що біографічний наратив слугує джерелом поглиблення медичних знань і мотивування до успішної професійної діяльності, наративні розповіді про хворобу в контексті ак-туальних подій сприяють узагальненню відомостей про досвід лікування певного захворювання. Доведено, що основне призначення історій хвороб — репрезентувати алгоритм дій у випадку подібного професійного досвіду. Фокалізовано позиції інтернів щодо доцільності застосування ними наративної компетентності тощо.

Біографія автора

T. O. Skorokhod, НТУУ «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Видавничо-поліграфічний інститут, м. Київ

аспірант, кафедра видавничої справи та редагування

Посилання

Gazniuk, L. M. (2011). Medical Narrative Practices in Bioethics. Filosofiia i politolohiia v konteksti suchasnoi kultury, 2, 93–101. [in Ukrainian].

Zasekina, L. V. (2016). Doctor’s Narrative Competence at the Intersection of Psycholinguistics and Narrative Medicine Research. Psykholinhvistyka, 19 (1), 47–61. [in Ukrainian].

Lysanets, Yu. V. (2018). Medical Narrative as a Linguistic Category. Lviv Lvivskyi filolohichnyi chasopys, 3, 145–148. [in Ukrainian].

Lysanets, Yu. V. (2018). Beyond the Stethoscope: The Doctor-Patient Dichotomy and its Deconstruction in Contemporary Literary and Medical Discourse. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia Filolohiia. Sotsialni komunikatsii, 29 (68), 158–162. [in Ukrainian].

Uniat, N. M. (2011). Narrative as a Method of Researching the Peculiarities of Setting Life Tasks. Naukovi studii iz sotsialnoi ta politychnoi psykholohii, 25, 112–121. [in Ukrainian].

Po-Jui Chen &Chien-Da Huang (2017). Impact of a narrative medicine program on healthcare providers’ empathy scores over time. BMC Medical Education, 17 (108), 2–8. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-19

Номер

Розділ

Теоретико-методологічні засади книгознавства, бібліотекознавства та бібліографознавства