Функції, структура й основи формування іміджу закладів вищої освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.053.21

Анотація

Проаналізовано функції, структуру й основи формування іміджу закладів віщої освіти. Досліджено поняття «імідж», «імідж ЗВО». Розглянуто складові іміджу ЗВО, описана його структура з метою ґрунтовного дослідження його сутності. Зазначено, що кожен елемент структури є важливим у його формуванні, оскільки всі вони взаємопов’язані. Висвітлено етапи створення іміджу ЗВО, під час яких формується певний образ на основі ресурсів освітнього закладу.

Ключові слова: імідж, функції іміджу, структура іміджу, основи формування іміджу, ЗВО.

Біографія автора

M. O. Zatserkivna, Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

аспірант

Посилання

Brown, L. (1996). Image is the way to success. St. Petersburg: Peter. [In Russian].

Busygina, T. A. (2003). Image of the university teacher. Professorship: the theory of designing the education of a university teacher. Samara: The prospect. [In Russian].

Vodzinskaya, V. V. (1970). Orientation to the profession. Social problems of labor and production. Moscow: Nauka. [In Russian].

Grishunina, E. V. (1995). Psychological technologies as a means of forming an organization’s image. Moscow: Mysl. [In Russian].

Egorova-Gantman, E. V. (1994). Image of the leader. Psychological guide for politicians. Moscow: Publishing House “Knowledge” of Russia. [In Russian].

Korchagina, L. A. (2007). Marketing tools in university management: the formation of commodity policies. Higher education today, 9, 18-28. [In Russian].

Kuzin, F. A. (2002). Modern image of a businessman, businessman, politician. Moscow: Os-89. [In Russian].

Manyakina, E. I. (1994). Political Leader: The process of image formation (Dissertations on the Sociological Degree of Candidate of Political Sciences: 23.00.02). Moscow: Association. [In Russian].

Matveev, S. O. (2003). Political psychology: tutorial. Kyiv: Center for Educational Literature. [In Ukrainian].

Obozov, N. N. and Shchekin, G. V. (1996). Psychology of work with people. Interregional Academy of Personnel Management. Kiev. [In Russian].

Pocheptsov, G. G. (2001). Imagology (2nd ed., rev. and add.). Kiev: Wackler. [In Russian].

Saginova, O. V. and Saginov, L. D. (1997). The problem of training specialists in marketing for international companies in Russia. Marketing in Russia and abroad, 8, 92–98. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-01

Номер

Розділ

Прикладні соціокомунікаційні технології