Версії WCAG та доступність бібліотечного веб­контенту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.056.08

Ключові слова:

бібліотечний контент, веб-доступність, користувачі з особ-ливими потребами, сайти національних бібліотек, WCAG 2.0, WCAG 2.1

Анотація

Розглянуто сучасний стан доступності бібліотечного веб-контенту відповідно до принципів стандартів Web Content Accessibility Guidelines 2.0 від 2008 р. та Web Content Accessibility Guidelines 2.1. від 2018 р. Досліджено 177 сайтів національних бібліотек різних країн світу на відповідність керівним принципам WCAG 2.0. На основі використання сервісу Achecker успішно протестовано 151 сайт. Визначено, що 29 з них (19%) повністю відповідають, 3 — частково відповідають, 119 — не відповідають рекомендаціям по доступності згідно WCAG 2.0 на рівнях А, АА та ААА. Констатовано: нинішні практики бібліотек недостатньо ефективні для забезпечення доступності веб-контенту. Проаналізовано додаткові критерії успіху в WCAG 2.1. Акцентовано на необхідності впровадження постійного аудиту доступності бібліотечного веб-контенту за допомогою автоматичного тестування та залучення аудиторії користувачів з особливими потребами до цих процесів.

Біографії авторів

O. Yu. Marina, Харківська державна академія культури, м. Харків

доктор наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри інформаційної, бібліотечної та архівної справи

S. О. Marin, Харківський національний університет радіоелектроніки, м. Харків

кандидат технічних наук, доцент кафедри програмної інженерії

Посилання

Horoshevskiy, A. I., & Matyunina, Y. A. (2017) Method of selection criteria for adaptation of this site for people with disabilities. Information processing systems, (2), 246–252. [in Russian].

Pasichnyk, V., Shestakevych, T., Kunanets, N., Rzheuskyi, A., & Andrunyk, V. (2019). Accessibility Analysis of Scientific Libraries Web Resources. ECONTECHMOD: An International Quarterly Journal on Economics of Technology and Modelling Processes, 8. [In English].

Xie, I., Babu, R., Lee, T. H., Castillo, M. D., You, S., & Hanlon, A. M. (2019). Enhancing usability of digital libraries: Designing help features to support blind and visually impaired users. Information Processing & Management, 102110. [In English].

Board, U. A. (2015). Information and Communication Technology (ICT) Standards and Guidelines. Notice of Proposed Rulemaking, 36. [In English].

Kirkpatrick, A., Connor, J. O., Campbell, A., & Cooper, M. (2018). Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1. Retrieved July, 31, 2018. [In English].

Krishna D., & Verma, M. K. (2019). Content evaluation and the design trends of national institutes of technology (NITS) library websites of India: an evaluative study. Journal of Indian Library Association, 53(2&3). [In English].

Spina, C. & Cohen, M. (May 2018). SPEC Kit 358: Accessibility and universal design. Association of Research Libraries. https://publications.arl.org/Accessibility-Universal-Design-SPEC-Kit-358/. [In English].

W3C. 2018. Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1. Technical Report. World Wide Web Consortium. Retrieved from: https://www.w3.org/TR/WCAG21/. [In English].

Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0. Retrieved from: https://www.w3.org/TR/WCAG/. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-19

Номер

Розділ

Теоретико-методологічні засади книгознавства, бібліотекознавства та бібліографознавства