Типологічна структура системи корпоративних видань

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5333.053.17

Анотація

Розглянуто тенденції розвитку типологічної структури системи корпоративних видань в умовах інформатизації. Описано та систематизовано корпоративні друковані, електронні, гібридні видання за типологічно-жанровими ознаками, конкретизовано функціональне призначення окремих типів документів. Виявлено: корпоративні документи — ефективний засіб масового поширення ділової інформації. Трансформація типологічної й видової структур системи документів зумовлена процесами конвергенції, що передбачають органічне поєднання творчої (журналістської) діяльності з бізнес-інтересами та інформаційними технологіями.

Ключові слова: корпоративне видання, типологія, конвергенція, преса.

Біографія автора

M. V. Komova, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів

кандидат філологічних наук, доцент

Посилання

Bakhmetieva, A. D. (2011). Using the Internet as a communication channel with modern PR in higher education. Bulletin of the Kyiv International University, 10, 33–44. Kyiv. [In Ukrainian].

Bobalo, O. Yu. (2015). Communicative strategies: tutorial. Lviv: Publishing House of Lviv Polytechnic. [In Ukrainian].

Vasilkova, V. V. (2003). Synergetics and sociological evolutionism. Synergetic paradigm. Man and society under the conditions of instability (p. 58). Moscow: Progress-Tradition. [In Russian].

Gorcheva, A. Yu. (2008). In-house publications. Bulletin of Moscow University, 2, 80–81. [In Russian].

Ilganayeva, V. A. (2009). Social communications (theory, methodology, activity): a dictionary-reference. Kharkov: Мunicipal enterprise “City printing house”. [In Russian].

Karayeva, V. A. (2009). Communication convergence of journalism, advertising and PR. Bulletin of Moscow University, 2, 42–256. [In Russian].

Karyakina, K. A. (2010). Relevant forms and typological models of new media. Bulletin of Moscow University, 3, 128–137. [In Russian].

Komova, M. V. (2014). Documentary and interpretive nature of the content in social communications. Lviv: Triad plus. [In Ukrainian].

Laane, D. A. (2010). Typology of business print media of Ukraine. Bulletin of the Moscow University, 1, 90–99. [In Ukrainian].

Lazarevich, E. A. (2008). Type of magazine and its design. Bulletin of Moscow University, 2, 8–20. [In Russian].

Petrushka, A. I. (2017). SWOT analysis resources in mass media modeling. State and Regions, 1, 146-150. [In Ukrainian].

Radchenko, A. V. (2011). Information genres: the problem of observing genre-forming features. Bulletin of the Kyiv International University. Series: Social Communications, 10, 111–114. [In Ukrainian].

The Internet advertising market in Ukraine since the beginning of the year increased by 37%. Retrieved from http://ua.korrespondent.net/business/mmedia_and_adv/1602620-rinok-internet-reklami-v-ukrayini-zpochatku-roku-zris-na-37 [In Ukrainian].

Stepanyan, S. K. (2009). Management of print media content in the market. Bulletin of Moscow University, 1, 76–79. [In Russian].

Today’s audience writes herself, reads herself? Retrieved from http://osvita.mediasapiens.ua/trends/1411978127/suchasna_auditoriya_sama_pishe_sama_chitae. [In Ukrainian].

Trubachev, N. Internet site as a means of managing public opinion for the realization of the interests of local authorities. Retrieved from http://pr-club.com/PR_Libtrubachev-korotkova.doc. [In Russian].

Philipova L. (2012). Analysis of the content of the websites of Ukrainian centers of scientific and technical information in terms of using Internet resources. Bulletin of the Book Chamber, 10, 22–28. [In Ukrainian].

Phillips, D. (2004). PR on the Internet. I. Gavrilov (Transl.). Moscow: FAIR PRESS. [In Russian].

Haken, H. (2003). Synergetic paradigm (pp. 106–123). Moscow. [In Russian].

Chumikov, A. N. (2002). Public relations: theory and practice. Moscow: Business. [In Russian].

Shkondin, M. V. (2002). System typological model of the media. Moscow. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-01

Номер

Розділ

Журналістика та засоби масової інформації